De Volksbank is recent met CCO Marinka van der Meer in gesprek gegaan over mogelijke wijzigingen in het takenpakket van de CCO-functie. Met haar is overeengekomen dat ze haar taken als CCO per 1 juli 2024 zal neerleggen, maar nog tot 1 januari 2025 aan de Volksbank verbonden blijft.
De Volksbank is voornemens om de functie van Chief Customer Officer (CCO) in het Executive Committee te wijzigen en de organisatie van de huidige taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van de CCO anders in te richten. In de bestaande opzet heeft de CCO een omvangrijk takenpakket met verantwoordelijkheid voor de bankmerken, hun product- en dienstenaanbod, de klantrelatie en maatschappelijke impact. De huidige functie van CCO heeft hiermee zowel een sterke commerciële als een grote operationele component. De Volksbank beraadt zich nog op hoe de nieuwe structuur in te richten.
Marinka van der Meer was CEO van Argenta Nederland toen zij in 2018 als CCO in de Executive Board van de Volksbank werd benoemd. Naast een zorgvuldige overdracht van werkzaamheden zal zij de Executive Board tot 1 januari 2025 adviseren over nadere invulling en uitwerking van de ‘onderscheidende maatschappelijke identiteit’ van de Volksbank.
Samenstelling Executive Committee
Het Executive Committee van de Volksbank bestaat per 1 juli 2024 uit zes leden. Roland Boekhout (CEO), André Haag (CFO) en Saskia Hoskens (CRO) zijn de statutaire leden. Daarnaast hebben drie niet-statutaire leden zitting in het Executive Committee: Jacqueline Touw-Conradi (CPOO), Michel Ruijterman (CIO) en Gwendolyn van Tunen (CFCO).
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.