Marieke van Zuien voorzitter Stichting Actief Klantbeheer

0

Het ‘Manifest Actief Klantbeheer’ dat in de zomer van 2021 door verschillende partijen uit de hypotheekketenketen werd ondertekend krijgt een vervolg in de Stichting Actief Klantbeheer (AKB). De nieuwe stichting gaat invulling geven aan sectorbrede initiatieven voor actief klantbeheer.

De Stichting Actief Klantbeheer wil via sectorbrede betrokkenheid het bewustzijn en de praktische uitvoering van actief klantbeheer in de hypotheekketen versnellen. Stichting-voorzitter Marieke van Zuien (commercieel directeur BNP Paribas Cardif): “Een structurele klantrelatie, ook gedurende de levenscyclus van financiële producten, zorgt voor een financieel gezondere consument. Die voelt zich meer ‘in control’ over diens financiële situatie en keuzes. Het verdiept de vertrouwensrelatie met de adviseur en financieel dienstverlener. Op die manier borgen we samen op duurzame wijze de dienstverlening, het verdienmodel en de zorgplicht van adviseurs en aanbieders. In 2025 moet actief klantbeheer een logisch onderdeel zijn van de bedrijfsvoering van financieel dienstverleners.”

Verschillende werkgroep kamers

De stichting bestaat uit vier zogeheten ‘Kamers’. Deze werkgroepen zijn actief op de deelgebieden faciliteren, opleiding, onderzoek en communicatie. Zo voorziet de ‘Kamer Faciliteren’ zowel advieskantoren als aanbieders van tips, handvatten, best practices en branchebreed beleid om actief klantbeheer te stimuleren. De ‘Kamer Opleiden’ werkt aan nieuwe opleidingen en het laten opnemen van actief klantbeheer in bestaande opleidingen.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.