Krachtenbundeling ABN AMRO hypotheek labels

0

Vanaf 1 mei 2025 gaat Karin Polman in haar nieuwe functie van directeur Hypotheken Intermediair ABN AMRO, Florius en Moneyou, de centrale regie voeren over de commerciële activiteiten van de drie labels binnen het intermediaire kanaal. De krachtenbundeling geeft de organisatie meer slagkracht en snelheid. 

“We blijven onverminderd veel waarde hechten aan het professioneel onafhankelijk advies”

De drie merken behouden na de krachtenbundeling hun eigen signatuur. Het onderscheidende vermogen per merk zit in het bedieningsmodel van doelgroepen, de acceptatievoorwaarden, de producten en de services.

Op dit moment is Karin Polman de directeur van het hypotheeklabel Florius. De reden om de krachten van de drie hypotheekmerken te bundelen is enerzijds de snel veranderende hypotheekmarkt en anderzijds de steeds grotere impact die digitalisering, nieuwe technologieën en data heeft in de in de financiële sector. “De hypotheekmarkt verandert snel, met uitdagingen zoals het woningtekort, stijgende kosten en toenemende concurrentie. Elke hypotheekverstrekker moet zich aanpassen om te voldoen aan de vraag van de markt, de adviseur en de consument. Door onze kennis te delen, kunnen we nog sneller inspelen op veranderende behoeftes van klanten en adviseurs. Daarnaast gaan de ABN AMRO hypotheekmerken digitale oplossingen vanaf nu op één plek ontwikkelen”, vertelt Polman.

Adviseur blijft op 1 staan

De nieuwe directeur Hypotheken Intermediair benadrukt dat ook in de nieuwe organisatiestructuur de adviseur op nummer één staat. “We blijven onverminderd veel waarde hechten aan het professioneel onafhankelijk advies en blijven daarom investeren in de dienstverlening naar de adviseurs. Als geen ander weten wij dat behoefte aan menselijk contact en advies nog steeds een belangrijk onderdeel is van het hypotheekproces. Als bank beschikken we over geavanceerde systemen en over knowhow van nieuwe technologie, zoals AI, wallets en brondata. We beschikken over veel data waarmee we de adviseur, uiteraard met toestemming van de klant, kunnen ondersteunen in het verstrekken van leads. Het intermediair kent de klant als geen ander. Met onze oplossingen willen we het intermediair optimaal ondersteunen in de contacten met zijn klant, zodat deze op de best mogelijke manier geholpen wordt.”

Voor elke klant een oplossing

Karin Polman

Polman kijkt ernaar uit om haar jarenlange ervaring in te zetten om de drie merken naar een hoger niveau te tillen en een nog betere dienstverlening voor klant en adviseur te realiseren. Polman: “Ik ben er trots op dat de organisatie mij het vertrouwen geeft om dit traject in goede banen te leiden. Met de drie merken blijven we wie we waren. De merken hebben een eigen signatuur en vullen elkaar aan, waardoor we voor vrijwel alle klanten een passende oplossing hebben. Zo is Moneyou de prijsvechter voor ‘rechttoe-rechtaanhypotheken’. Florius richt zich op de grote groep consumenten, veelal de NHG-klant en is frontrunner op het gebied van digitalisering voor het intermediair. Daarbij kiest Florius voor 100% intermediaire distributie. ABN AMRO richt zich met maatwerkoplossingen op de goedverdienende starter, de ondernemer en speciale doelgroepen als expats en medici.”

Roeland van der Poel volgt Mark Groenendijk op

Roeland van der Poel is vanaf 1 mei de nieuwe Manager Intermediaire Distributie bij ABN AMRO. In die rol is hij verantwoordelijk voor het hypotheekmerk ABN AMRO richting het intermediair. Van der Poel volgt Mark Groenendijk op, die deze functie ruim tien jaar vervulde. Van der Poel is op dit moment senior relatiemanager bij ABN AMRO Intermediaire Distributie. Voor het merk Florius is en blijft Robert van Lambalgen Manager Intermediaire Distributie. Edwin Janssen blijft als Manager Moneyou het aanspreekpunt voor het merk Moneyou.

Karin Polman is sinds juni 2016 directeur van Florius. In 2001 was zij als mede-oprichter betrokken bij de lancering van het online hypotheeklabel Moneyou. Polman was daar marketingmanager tot het moment dat zij in 2008 werd benoemd tot manager Digital bij ABN AMRO Bank.

Groepsfoto v.l.n.r.: Roeland van der Poel, Karin Polman, Edwin Janssen en Robert van Lambalgen
Fotograaf: Daniël Parengkuan

 

 

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.