Klantgericht schrijven werkt omzetverhogend

0

Binnen de financiële dienstverlening viert het woord ‘klantgerichtheid’ hoogtij, maar zwaait juridische zaken nog steeds de scepter als het gaat om marketinguitingen. Daardoor ontstaan vaak onnodig ingewikkelde teksten die niet bepaald klantgericht zijn.

In 1927 wisten ze het al: ‘Uw tekst moet levendig en menschelijk zijn, om een gunstig effect te maken.’ Deze passage uit het boek ‘Succesvolle Handelsbrieven’ van Herbert Casson is anno 2019 nog steeds actueel, schrijft René Teuwen in zijn artikel ‘Klantgericht Schrijven, dé marketingkans voor de financiële dienstverlening?’ Hierin geeft hij tips en voorbeelden waarmee u zich niet langer richt op de 5% van de doelgroep die problemen kan veroorzaken, maar op die andere 95% van de klanten.

Vergeet alles

Teuwen: “Vergeet wie u bent. Vergeet voor wie u werkt. Vergeet uw product of dienst. Verplaats u helemaal in uw doelgroep en schrijf wat deze wil horen. Er is veel veranderd en er zal nog veel veranderen, maar dit is iets wat altijd zo zal blijven.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.