‘Klantbeleving zit in de details’

0

“Klanttevredenheid begint bij eenvoudige zaken zoals goed doen. Niet zeggen dat je fantastisch bent maar bewijzen dat je fantastisch bent. Dat levert klanten op die ook fantastische ambassadeurs zijn”, schrijft Janwillem Swart (Nh1816) in zijn column.

Ken jij je klant en kent de klant jou?

Auteur: Janwillem Swart, Commercieel Manager bij Nh1816 Verzekeringen

Afgelopen juni mocht ik namens Nh1816 de Gouden Lotus voor Beste Woonverzekeraar in ontvangst nemen. Onze schadeafwikkeling en no-nonsens mentaliteit kunnen rekenen op veel waardering. Basale zaken als de telefoon opnemen, vriendelijk en begripvol zijn, afspraken nakomen, korte lijnen en goede automatisering maken voor de financieel adviseur het verschil. Het klinkt eenvoudig maar het blijkt in de praktijk toch zeer onderscheidend. Klantbeleving zit vaak in de details die we als normaal beschouwen.

Je moet bij elkaar passen

Dat geldt ook de dienstverlening van financieel adviseurs. Klanttevredenheid begint bij eenvoudige zaken zoals goed doen. Niet zeggen dat je fantastisch bent maar bewijzen dat je fantastisch bent. Dat levert klanten op die ook fantastische ambassadeurs zijn. Dit vertalen wij in de net promotor score (NPS), en die is met gemiddeld 64 landelijk zeer hoog te noemen. Dat deze score onder druk staat bij veel van de consoliderende partijen is bekend. Vooral de centralisering van schadebehandeling voelt voor verzekerden te afstandelijk. Afstandelijk, het woord zegt het al, afstand. Dit moet je voorkomen. Het moet persoonlijk (blijven).

Niet onbekend zijn de persoonlijke keuzes die Nh1816 maakt, namelijk alleen particulier schade via geselecteerde financieel adviseurs, onze local hero’s. Keuzes zorgen voor helderheid, doelen, richting en de juiste klanten. Wij adviseren onze local hero’s ook keuzes te maken. Niet iedere consument is bijvoorbeeld jouw klant. Je moet bij elkaar passen.

Ken jij je klant en kent de klant jou?

Ken jij je klant en kent de klant jou? Dat is de spiegel die wij adviseurs graag voorhouden. Naast het juiste advies en hulp bij schade biedt Nh1816 veel mogelijkheden om lokaal positief zichtbaar te zijn. Daarmee bouw je aan de relatie met je klant. Bijvoorbeeld met waardevolle maatschappelijke projecten, waarvan wij afgelopen jaar na de coronaperiode weer veel mogelijk hebben gemaakt. Zelf heb ik mogen meedoen aan de Vrijthof-Vrijthof bike challenge en de Nh1816 Nighttrail in Goes. Mijn goede voornemen voor 2023 is om deze lijn door te zetten en namens Nh1816 samen met lokale adviseurs en verzekerden de samenleving mooier, waardevoller en duurzamer te maken.

 

Nh1816 trotse partner KNRM

In 2008 ontstond de samenwerking tussen Stichting Goede Doelen Nh1816 en de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM), die destijds een vlootvernieuwingsproject was gestart. Het in de vaart brengen van een moderne klasse reddingboot was de droom van de KNRM. Sinds 2013 zijn de KNRM en Nh1816 maatschappelijk partners. Met de financiële steun van Stichting Goede Doelen Nh1816 werd de KNRM-droom in 2014 werkelijkheid met het in de vaart nemen van de Nh1816 klasse reddingboot voor reddingsacties op zee.

Aan de vloot wordt binnenkort de Oudkarspel klasse reddingboot voor op het strand toegevoegd. Daarmee heeft Stichting Goede Doelen Nh1816 bijgedragen aan zowel de grootste als kleinste reddingboot van de KNRM-vloot. “Het past bij Nh1816 als verzekeraar om bij te dragen aan de veiligheid van mensen”, aldus Janwillem Swart die ook ambtelijk secretaris is bij Stichting Goede Doelen Nh1816.

Nh1816 VR experience

In oktober opende voorzitter Cas Verhage in het Nationaal Reddingmuseum de Nh1816 VR experience. In deze virtual reality experience is de museumbezoeker bemanningslid tijdens een spectaculaire reddingactie met de eerdergenoemde havenreddingboot de Nh1816. De experience maakt het moeilijke en zware werk van de redders zichtbaar. Leden van Nh1816 – de verzekerden – bezoeken de VR experience tegen een gereduceerd tarief.

Dit jaar kon met substantiële steun van de Stichting Goede Doelen Nh1816 ook de noodzakelijke uitbreiding en verbouwing van het KNRM-reddingstation in Wijk aan Zee worden gerealiseerd.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Partnernieuws

Bovenstaande tekst is geschreven door één van onze (kennis)partners. De redactie gaat uit van de betrouwbaarheid van de aangeleverde informatie door de aanbieder.