Kifid onderzoekt digitale zitting

0

In navolging van de nieuwe maatregelen die zijn afgekondigd schrapt Kifid ook alle geplande zittingen tussen 6 april en 1 juni. Het klachteninstituut onderzoekt nog wel de mogelijkheid om deze zittingen in de vorm van een teleconferentie alsnog door te laten gaan.

Als een teleconferentie niet mogelijk is, zal Kifid de klacht eventueel afhandelen op basis van de ontvangen documenten in het klachtdossier. In die afweging zegt Kifid toe zoveel mogelijk de belangen van zowel consumenten als financiële dienstverleners mee te nemen. Nieuwe zittingen worden pas weer gepland zodra duidelijk is dat zittingen weer mogelijk zijn.

Behandeltijd

Het klachteninstituut blijft de dienstverlening waarbij geen fysiek contact noodzakelijk is, zoveel als mogelijk voortzetten, maar de aangepaste werkwijze kan gevolgen hebben voor de behandeltijd van klachten. Mijn Kifid blijft voor consumenten en ondernemers bereikbaar. En datzelfde geldt voor het fd-portaal voor financiële dienstverleners. Ook de behandeling van klachten ‘per post’ gaat vooralsnog gewoon door.

Kifid schort alle zittingen op

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.