Kifid kennisdocument rechtsbijstand

0

Aan Kifid Kennis is een nieuw kennisdocument toegevoegd. Daarin wordt uitgelegd hoe Kifid omgaat met klachten over de geschillenregeling van een rechtsbijstandverzekering in het geval van een second opinion. Drie voorbeelden maken duidelijk hoe Kifid oordeelt over dit soort klachten.

In de Kifid-praktijk komen klachten over de zogenoemde second opinion met regelmaat voor. Het klachteninstituut merkt in de praktijk op dat de geschillenregeling of de werking ervan niet altijd bekend is bij consumenten. Doel van Kifid Kennis is om geïnteresseerden inzicht te geven in de manier waarop Kifid met klachten over een bepaald onderwerp omgaat.

Uitgebreide reeks kennisdocumenten

Op Kifid Kennis is naast het kennisdocument over de geschillenregeling van een rechtsbijstandverzekering inmiddels ook informatie te vinden over de volgende regelmatig voorkomende situaties:

  • De geldverstrekker zegt de overeenkomst op, wat nu?
  • Zijn de kosten voor mijn levensverzekering met garantiekapitaal niet te hoog?
  • Hoe bepaalt Kifid (de hoogte van) een schadevergoeding?
  • De verzekeraar wil mijn waterschade niet vergoeden.
  • Het pensioen uit mijn beschikbare premieregeling valt tegen, wat kan ik doen?
  • Kosten zelfgekozen uitvaartverzorger worden niet of slechts gedeeltelijk vergoed.
  • De geldverstrekker heeft mijn boeterente onjuist berekend.
  • Erkent de verzekeraar terecht aansprakelijkheid na aanrijding.
  • Zelf geld overboeken naar een oplichter. (over online oplichting)
  • Problemen met geld- en stortingsautomaten.
  • Bagage gestolen, maar verzekeraar weigert uitkering.
  • Ontslag uit de hoofdelijke aansprakelijkheid.
  • Nieuwe verzekeringspolis met (veel) hogere premie.

 

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.