Kifid geeft inzicht in werkwijze

0

Kifid heeft vandaag op haar website de eerste vier Kifid Kennisdocumenten gepubliceerd, waarmee het meer inzicht wil geven in de manier waarop Kifid met klachten over een bepaald onderwerp omgaat. Regelmatig zullen nieuwe themadocumenten aan het nieuwe ‘Kifid Kennis’ worden toegevoegd.

De eerste vier Kifid Kennisdocumenten beschrijven de volgende regelmatig voorkomende situaties:

  • Problemen met geld- en stortingsautomaten;
  • Bagage gestolen, maar verzekeraar weigert uitkering;
  • Ontslag uit de hoofdelijke aansprakelijkheid;
  • Nieuwe verzekeringspolis met (veel) hogere premie.

Kifid Kennis is een aanvulling op andere initiatieven van het klachteninstituut waarin kennisoverdracht centraal staat. Zo zijn alle Kifid-uitspraken terug te vinden in het uitsprakenregister op de website en geven medewerkers van het klachteninstituut regelmatig lezingen en presentaties.

Eveline Ruinaard, voorzitter Geschillencommissie: “Met Kifid Kennis maken we voor iedereen inzichtelijk hoe Kifid aankijkt tegen een bepaald onderwerp. En wat je van Kifid kunt verwachten als je een klacht daarover indient. We doen dat op een duidelijke en aansprekende manier met voorbeelden uit onze klachtenpraktijk.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.