Kifid gaat ook de klanttevredenheid financiële dienstverleners onderzoeken

0

Kifid start vanaf 2022 met een jaarlijks onafhankelijk onderzoek naar de klanttevredenheid bij financiële dienstverleners. Dit wordt een aanvulling op het lopende klanttevredenheidsonderzoek onder consumenten. Doel van het onderzoek is om meer inzicht te krijgen in mogelijke verbeterpunten voor de klachtprocedure en klachtbehandeling op voor de financiële dienstverlener belangrijke aspecten.

Kifid zegt benieuwd te zijn naar hoe financiële dienstverleners de klachtprocedure en de klachtbehandeling in het algemeen waarderen. “Waarover zijn dienstverleners tevreden? Wat kan beter? Hoe ervaren dienstverleners het gebruik van het FD-portaal? En in hoeverre leiden Kifid-procedures tot leerpunten voor de dienstverlener zelf?”

Onafhankelijk

Het jaarlijks online onderzoek, dat uitgevoerd gaat worden door onafhankelijk onderzoeksbureau MarketResponse, vraagt naar een evaluatie van de dienstverlening door Kifid in het algemeen; het gaat niet om een evaluatie per klachtzaak. Het gaat plaatsvinden in oktober en is gericht op de financiële dienstverleners die in de de periode vanaf september vorig jaar tot september van het lopende jaar contact hebben gehad met Kifid vanwege een of meer tegen hen gerichte klachten.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.