Kansrijke adviesmomenten op een presenteerblaadje

0

Een gesprek met adviseur Paul Robbe en Florius-directeur Karin Polman over de tool ‘Kansrijke Momenten’ voor adviseurs in de dagelijkse adviespraktijk. “Om onze rol in het beheerproces goed uit te kunnen voeren is data nodig”, zegt Robbe.

Eind mei introduceerde Florius de tool ‘Kansrijke Momenten’ voor adviseurs. De tool creëert op data gebaseerde signalen, die aanleiding kunnen zijn voor een adviserend of informerend gesprek met de klant. Adviseurs kunnen inmiddels al relevante klantdata ophalen voor de thema’s verduurzamen, renteherziening en aflossingsvrij. “Het stelt de adviseur in staat om op het juiste moment relevante informatie te verstrekken en daarmee het maximale uit zijn bestaande klantrelaties te halen”, vertelt Karin Polman, directeur van Florius.

Slim combineren

De inzet van data en digitalisering is een van de belangrijkste speerpunten van Florius. Dat zien we enerzijds terug in het aanvraagproces van de geldverstrekker, waar brondata en digitaal ondertekenen (via Evidos) wordt ingezet als onderdeel van het totale acceptatieproces. Daarbij heeft de geldverstrekker een volledig digitale en instant hypotheekverstrekking als stip op de horizon staan. Anderzijds zet Florius data en digitalisering in om de dienstverlening aan het intermediair uit te breiden. Kansrijke Momenten is hiervan een voorbeeld in de beheerfase.

Polman: “Florius beschikt over geavanceerde en kostbare tooling voor dataselectie. Maar met de Kansrijke Momenten alleen ben je er nog niet. Het is de adviseur die de klant persoonlijk kent en op basis van die kennis duiding geeft aan deze ruwe kansrijke momenten. Door die twee slim te combineren kunnen we de klant samen optimaal bedienen. Een samenspel waarin Florius een ondersteunende bijdrage levert aan de rol van de adviseur in het beheerproces.”

Eerste ervaringen

Die woorden van de Florius-directeur klinken Paul Robbe van Robbe Financiële Raadgevers uit Oosterhout als muziek in de oren. “Dat is precies de rol die wij graag willen oppakken. Dan spreek ik niet alleen voor mijn eigen kantoor, maar ik denk ook voor een groot deel van de intermediaire adviesmarkt. Om die rol in het beheerproces goed uit te kunnen voeren is data nodig.

Met name voor het in omvang kleine tot middelgrote advieskantoor kan ik mij voorstellen dat het fijn is om deze adviestriggers kosteloos op een presenteerblaadje aangereikt te krijgen en daarmee een actieve rol te pakken in de beheerfase. De ervaring leert dat ieder moment van aandacht door de klant wordt gewaardeerd, zeker als het hun eigen portemonnee raakt.”

Het kantoor van Robbe heeft al verschillende ervaringen met de Kansrijke Momenten van Florius opgedaan…

Lees het hele interview met Paul Robbe en Florius-directeur Karin Polman in de nieuwe InFinance

 

 

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.