Jumba wil de Picnic van de huizenmarkt worden

0

Woonplatform Jumba.nl wil de huizenmarkt openbreken. Vanaf 20 mei gaat het campagne voeren in Amersfoort, de stad waar vier jaar geleden Picnic de aanval op de traditionele supermarktbranche inzette.

Jumba.nl, onderdeel van het Delftse technologiebedrijf Tjip, streeft naar een toegankelijke, transparante en begrijpelijke woningmarkt. Jumba vindt dat de huidige woningmarkt te veel is afgeschermd voor diegene waar het allemaal om gaat: de huizenbezitter, de woningzoeker, de verkoper. De markt is hoogdrempelig, informatie over koopwoningen en mogelijke verkoop of aankoop is ingewikkeld en niet iedereen heeft bovendien dezelfde informatie. Jumba.nl biedt een online woonplatform waar alle informatie over koopwoningen, buurten, woningwaardes en onafhankelijk advies op één plek te vinden is.

“De vergelijking met de online supermarkt is natuurlijk snel gemaakt”, lacht Sander van der Aa, co-founder van Jumba.nl. Picnic begon in 2015 als start-up haar opmars in Amersfoort en is inmiddels op tientallen locaties actief. Ook toetreders als Uber, Thuisbezorgd en HelloFresh bewandelden een soortgelijke weg. “Het is geen toeval dat ook wij uitkwamen bij Amersfoort”, vervolgt Van der Aa. “De gemeente Amersfoort is een mooie afspiegeling van Nederland als het gaat om de woningmarkt. Daarnaast bleek uit onderzoek dat onze doelgroep hier sterk vertegenwoordigd is.”

Innovatief woonplatform

De campagne van Jumba heeft als doel om inwoners van Amersfoort kennis te laten maken met een toegankelijk, transparant en begrijpelijk woonplatform. Jumba.nl brengt online alle woningen in Nederland in kaart. Gebruikers vinden er alle informatie over de woningmarkt die ze nodig hebben om zelf te kunnen bepalen of ze goed zitten, of een volgende stap zetten. Jumba.nl ondersteunt haar gebruikers bij het nemen van die volgende stap.
Kopers en verkopers leggen met Jumba.nl snel en gemakkelijk contact met elkaar, kunnen zelf alles regelen rond hun woning en een onafhankelijke specialist inschakelen, zoals een makelaar of hypotheekadviseur, wanneer zij dat willen. Het platform heeft inmiddels ruim 25.000 gebruikers.

Introductie-actie voor nieuwe gebruikers

Jumba richt zich op verschillende aspecten van de woningmarkt. Of het nu gaat om het beheren van woningen via het online woondossier, het zelf regisseren van de zoektocht naar een volgend droomhuis of het vrijblijvend peilen van interesse in de bestaande woning, op Jumba.nl kan dat allemaal eenvoudig en online.
Nieuwe bezoekers van het platform, die een account aanmaken op Jumba.nl, krijgen vanaf medio juni tijdelijk de mogelijkheid om een lidmaatschap bij Vereniging Eigen Huis (VEH) af te sluiten tegen een korting van 50% in het eerste jaar. Na het activeren van een account op Jumba.nl kunnen gebruikers vervolgens hun woninginformatie eenvoudig aanpassen, hun woningwaarde bekijken, zoekopdrachten aanmaken, interesse tonen in woningen en huizen vergelijken. De actie loopt tot eind 2019.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur