Internetverzekeraar presenteert producten op YouTube

0

Internetverzekeraar Verzekeruwbedrijf.nl laat ondernemers kennismaken met haar verzekeringsproducten door middel van filmpjes op YouTube. Het bedrijf introduceert verschillende filmpjes bij bestaande verzekeringsproducten met als doel verzekeren begrijpelijker te maken.

In de video’s zijn animaties te zien, de “Explainers”, die de producten en diensten van Verzekeruwbedrijf.nl in ongeveer één minuut omschrijven. Er wordt uitgelegd wat er gedekt wordt, waarmee de verzekering kan worden uitgebreid, er worden voorbeelden gegeven en veelgestelde vragen worden beantwoord.

Het voordeel van de filmpjes is dat videobeelden een krachtige en effectieve manier zijn om een boodschap over te brengen. Doordat de filmpjes slechts één minuut duren en de ondernemers de verzekeringen vervolgens zelf online kunnen afsluiten en beheren, neemt dit weinig tijd in beslag. Uit eigen onderzoek is gebleken dat mensen die de pagina’s met YouTube-filmpjes hebben gezien meer geneigd zijn om een verzekering af te sluiten (ruim 30%), dan mensen die de pagina’s bezoeken zonder filmpje.

In 2011 heeft Verzekeruzelf.nl het nieuwe label Verzekeruwbedrijf.nl gelanceerd. Met dit nieuwe label richt de internetverzekeraar zich niet langer alleen meer op de particulieren, maar zijn er ook polissen gelanceerd voor de zzp’ers en het mkb.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.