Meetingpoint biedt adviseurs vanaf dit voorjaar de mogelijkheid om individuele AOV-producten te vergelijken via mp4all.
Directeur Reinier van der Heijden: “Een digitaal klantprofiel helpt de adviseur bij het efficiënter opstellen van advies over AOV. De gegevens die de ondernemer invult in het digitale klantprofiel kunnen door de adviseur worden hergebruikt voor vergelijken, offreren en aanvragen. Dat maakt de advisering minder arbeidsintensief én goedkoper.”
Het inventarisatiemodel van Adfiz, dat gebaseerd is op de wettelijke eisen voor passend AOV-advies, diende als basis voor het digitale klantprofiel. Van der Heijden: “In mp4all wordt de vergelijking van zowel premie- als productvoorwaarden zonder waardeoordelen weergegeven.”
Forse stijging
De behoefte aan snel en compleet vergelijken neemt toe, concludeert Meetingpoint op basis van cijfers over 2015. Van der Heijden: “We zien een toename in het aantal transacties ten opzichte van 2014. Op de markt voor schadeverzekeringen particulier is de concurrentie hevig. Het aantal transacties op mp4all op dat terrein groeide maar liefst met 37% ten opzichte van 2014.”
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.