
Guideology introduceert de Quickscan service voor gedragspsychologische optimalisatie van communicatie voor financiële dienstverleners.
Managing partner en gedragsmarketeer Paul de Heer (foto): “Hiermee kunnen deze al binnen drie werkdagen hun uitingen optimaliseren met concrete adviezen over toe te passen technieken. De nieuwe service is via onze website direct af te nemen. We hebben deze service ontwikkeld vanwege de toenemende vraag naar snelle dienstverlening waarbij wetenschappelijk maatwerk minder prioriteit heeft en de investering daardoor lager is.”
Toepassing
“Goed geselecteerde en toegepaste gedragspsychologische technieken in communicatie verhogen het effect ervan”, zegt De Heer. “Dit omdat het concrete gewenste gedrag hiermee wordt gestimuleerd en, indien nodig, ongewenst gedrag wordt afgeremd. Daarbij wordt ingezet op het onbewuste, niet rationele – maar belangrijkste deel – van het brein. De geadviseerde technieken zijn wetenschappelijk bewezen.
Krappe deadlines
De vraag naar deze nieuwe service heeft verschillende redenen, zegt De Heer. “Communicatie komt vaak aan het eind van een traject. Dan zijn de deadlines krap, maar wil men tóch de communicatie zo effectief mogelijk maken. Dan is de Quickscan een uitkomst. Ook zien we dat men laagdrempelig kennis wil maken met de voordelen van gedragspsychologische technieken in communicatie. Dan is het gebruikelijke uitgebreide gedragsonderzoek met case-specifieke analyse nog een stap te ver. En ook kan er sprake zijn van een bescheiden budget. Nu kunnen we financiële dienstverleners dus ook in die gevallen passend van dienst zijn.”
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.