Groeispurt PPI Brand New Day

0

Eind maart verwacht Brand New Day de premiepensioeninstelling (PPI) met de meeste werkgevers van Nederland te zijn. Waar het een aantal jaren geleden op basis van het aantal aangesloten werkgevers nog een marktaandeel had van rond de 20%, is dat met meer dan 5.000 werkgevers nu ruim 30%.

Begin 2020 mocht BND de 5.000ste werkgever als klant verwelkomen. Creditsafe Nederland koos op advies van Meijers Assurantiën voor het bedrijfspensioen van Brand New Day. Andere bekende klanten zijn WeTransfer, Warchild, Fletcher en BinckBank en Spotify. Het totale toevertrouwde vermogen van Brand New Day PPI is inmiddels de grens van één miljard euro gepasseerd, waarvan 150 miljoen euro rendement.

Specifiek klantsegment

Brand New Day heeft eind 2011 een vergunning als premiepensioeninstelling (PPI) gekregen en mag sinds die tijd bedrijfspensioenen aanbieden. Winnen op aantal werkgevers kan Brand New Day omdat het zich richt op met name het MKB tot zo’n 1.000 man personeel. Binnen dit klantsegment blijken volgens directeur Jan Willem Hoitsma vooral start- en scaleups met jonge werknemers vaak voor BND te kiezen. Daarbij merkt hij op dat ook grote bedrijven steeds vaker voor BND kiezen. Op basis van het aantal deelnemers moet Brand New Day met een marktaandeel van circa 15% de concurrentie nog wel even voor laten gaan.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.