Gouden Spreekbuis voor Florius

0

Florius heeft dankzij de goede beoordelingen van adviseurs de Gouden Spreekbuis 2020 gewonnen in de categorie Hypotheekverstrekker. De prijs wordt uitgereikt aan de geldverstrekker die zich het afgelopen jaar het beste heeft ontwikkeld op het gebied van communicatie, imago, bekendheid en dienstverlening.

De uitkomst is het resultaat van de 23ste editie van het Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers, uitgevoerd door Blauw Research. Deze editie was er in het bijzonder aandacht voor de manier waarop verstrekkers omgaan met betalingsproblemen van klanten in tijden van crisis. Vooral op het gebied van ondersteuning tijdens de coronacrisis en digitalisering weet winnaar Florius zich volgens de vakjury te onderscheiden. Die jury bestond dit jaar uit Paul van der Meijs – directeur van Holland Hypotheek Groep, Nico Stolwijk – manager belangenbehartiging Vereniging Eigen Huis en Carla Muters – bestuurslid bij Nationale Hypotheek Garantie. De twee andere genomineerde hypotheekverstrekkers dit jaar waren ING en Aegon.

Adviseurs kiezen Florius

Voor de Gouden Spreekbuis is het imago van de geldverstrekkers gemeten onder adviseurs die geen zaken doen met de betreffende hypotheekverstrekker en de dienstverlening onder adviseurs die wel samenwerken met de hypotheekverstrekker. Hieruit kwamen de genomineerden naar voren, die vervolgens werden uitgenodigd om hun nominatie te onderbouwen voor de driekoppige jury, die normaliter uiteindelijk de winnaar kiest. De jury kon dit jaar op basis van de presentaties van de genomineerden echter geen duidelijke winnaar aanwijzen en volgt daarom de beoordeling die de adviseurs in het onderzoek hebben gegeven. Volgens de adviseurs is Florius de verstrekker met de beste ontwikkeling in 2020.

Juryrapport

Florius presenteert zich volgens het juryrapport als een verstrekker die zijn zaakjes op orde heeft. “Met feiten en cijfers laat de verstrekker zien dat het zich op vele fronten ontwikkelt. Een sprekend voorbeeld hiervan is de Corona-aanpak: Florius deelt in exacte aantallen hoeveel klanten ze bijgestaan heeft in deze moeilijke tijden. Daarnaast wordt onder het motto ‘van mens naar machine’ veel geautomatiseerd en worden datagedreven signalen geleverd aan adviseurs, waar adviseurs de klant proactief mee kunnen benaderen. Hierdoor kan de adviseur zijn klanten aangenaam verrassen en de relatie met zijn klant verder uitbouwen. Dat is zowel voor de klant als de adviseur een goede zaak.”

Aegon

Complimenten zijn er voor Aegon. De jury merkt op dat Aegon in het afgelopen jaar de grootste stappen heeft gemaakt. “Maar Florius lijkt haar zaken (nog) beter op orde te hebben. Als jury hebben we enorme bewondering voor Aegon dat zich bewust is van verdere verbeteringen en die ook open en actief deelde. Bij ING hoorden we een goed verhaal, met net zoals bij de anderen stappen voor klanten in de corona-situatie en in digitalisering. Er kan echter maar 1 winnaar zijn.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.