Gebruikers Adviesbox tevreden over NN

0

Intersoftware heeft onderzoek gedaan naar het onderdeel bemiddeling in Adviesbox. Hieruit blijkt dat Nationale-Nederlanden volgens 25% van de gebruikers het prettigste bemiddelingsproces heeft.

Naast NN scoren ook ASR en Aegon hoog. Rabobank en Reaal scoren het laagst. Jan Goedhart, productmanager Adviesbox: “Een verklaring van deze ranking zit hem in het feit dat 88% van de gebruikers HDN de prettigste manier van aanvragen vindt. De partijen die hoog scoren, hebben dit proces goed ingeregeld. Verzekeraars die met extranetten of papieren processen werken, worden als minder prettig ervaren.”

Gebruikersonderzoek

Gebruikers van Adviesbox besteden gemiddeld 7,5 uur aan de bemiddeling van een hypotheek. Volgens het onderzoek van Adviesbox realiseren gebruikers van hun software 23,5% tijdwinst op de bemiddeling van hypotheken. Intersoftware heeft hiervoor de resultaten van haar eigen onderzoek onder 109 gebruikers, afgezet tegen de resultaten van een onderzoek van Bureau D&O naar de gemiddelde tijdbesteding van adviseurs aan advies, bemiddeling en nazorg van diverse complexe producten.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.