Frauderende klant sleept adviseur mee

0

Pogingen tot fraude door klanten is van alle tijden. Met regelmaat constateren ze bij Lloyds Bank dat de waarheid de ene keer ‘een beetje’ en een andere keer ‘grof’ geweld wordt aangedaan. De betrokken adviseur heeft hier vaak part noch deel aan gehad. Maar heeft er wel last van. De aanvraag wordt niet gehonoreerd en zie dan als goedwillende adviseur nog maar uw adviesvergoeding te krijgen. 

Michiel van der Linde, manager Intermediaire Distributie & Service bij Lloyds Bank, schrijft erover in zijn nieuwe blog op InFinance.nl. “Het falsificeren van een werkgeversverklaring is strafbaar. Loopt de aanvraag voor het betreffende hypothecair krediet via een financieel advieskantoor, dan dient het kantoor dit voorval te melden aan de AFM. En dat is juist goed, want door melding te maken maakt het kantoor duidelijk zich verantwoordelijk te voelen voor een integere financiële markt.”

Naïef

Hij stelt verder dat zelfs klanten die formeel frauderen, soms gewoon heel naïef zijn. “Die klanten verdienen het om tegen zichzelf beschermd te worden.”

Lees hier de hele column van Michiel van der Linde

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.