Florius verstrekt brondata vóór adviesgesprek

0

Vanaf vandaag biedt Florius de mogelijkheid dat klanten via Ockto al vóór het adviesgesprek hun digitale klantgegevens kunnen aanleveren. Hiervoor is het verzoek ‘Opvragen Digitale Klantgegevens’ beschikbaar in FAN, de adviseursomgeving van Florius.

Klantgegevens ophalen via Ockto kon tot nu toe alleen tijdens het adviesgesprek zelf, óf op het moment dat een adviseur de aanvraag invoerde in FAN. Doordat de klant nu al vooraf zijn digitale klantgegevens kan aanleveren, werkt de adviseur voortaan zowel tijdens de adviesfase als de aanvraag met dezelfde gegevens. En dat was volgens Karin Polman, directeur Florius, een veelgehoorde wens onder adviseurs na de livegang van Verhogen Zonder Stukken met Ockto in 2019.

Samen met adviseurs

Vanuit FAN stuurt de adviseur zijn klant een verzoek met daarin de vraag om zijn digitale klantgegevens te delen via Ockto. Met dit verzoek kan de klant zelf de stappen in Ockto doorlopen, en de gegevens uit overheidsbronnen (mijnOverheid, UWV) aanleveren bij de adviseur en Florius.

Polman: “Ik ben trots dat we in 2020 op het gebied van de ‘hypotheekaanvraag op basis van 100% brondata’ nu nóg een stap zetten. Met het verzoek dat de adviseur zijn klant vanaf nu kan sturen, beschikt hij eerder over de benodigde gegevens. Een innovatie die niet alleen voortkomt uit onze eigen visie om stukken te vervangen door brondata. Ook is het een antwoord op een concrete wens van onze adviseurs. En dit laat zien dat onze continue zoektocht naar vernieuwing in de hypotheekmarkt vaak een coproductie is. Tussen ons en de adviseur.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.