Met Florius heeft opnieuw een belangrijke marktpartij zich aangesloten bij de Stichting Actief Klantbeheer.
Actief Klantbeheer is een non-profitorganisatie. Hoofddoelstelling is het vergroten van de financiële gezondheid van consumenten. Dat doet de stichting door financieel adviseurs, banken en verzekeraars met elkaar te verbinden, zodat zij de intensiteit en het niveau van relatieonderhoud verhogen voor consumenten die in het bezit zijn van een of meer financiële producten.
Beheer hypotheek samen met adviseurs
Florius deelt al enige tijd gegevens met adviseurs, als de klant daarvoor toestemming heeft gegeven. De hypotheekverstrekker wijst hen bovendien op advieskansen via de module ‘Kansrijke Momenten’. De volgende stap is om als branche op een uniforme wijze adviseurs te ondersteunen in beheer, zodat adviseurs dit niet per geldverstrekker anders moeten inregelen. Robert van Lambalgen, Manager Intermediaire Verkoop bij Florius: “Met onze aansluiting bij de stichting hopen we vanuit Florius ons steentje bij te dragen aan het gezamenlijk creëren van standaarden, die adviseurs in staat stellen actief klantbeheer naar een hoger plan te tillen. Bestaande klanten zijn net zo belangrijk als nieuwe klanten. Om hen optimaal te bedienen is het goed dat we als geldverstrekkers samen met adviseurs optrekken. Binnen de stichting maken we hier tijd voor vrij, delen we kennis en zorgen we er samen voor dat de klant gedurende de gehele looptijd van de hypotheek het beste product voor hem of haar heeft.”
Deelnemers Stichting
De twintig deelnemers aan de Stichting Actief Klantbeheer zijn Florius, Rabobank, BNP Paribas Cardif, FlexFront, VVP, Triple i, Nationale Hypotheekbond, NNEK, Obvion, Doelbeleggen, Figlo, ABN Amro, Adfiz, Helder Beheerd, Vereniging Eigen Huis, Dukers & Baelemans, Stater, Dialog Group, Lindenhaeghe en Advieskeuze.
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.