Florius lanceert ‘groene’ chatbot Robert

0

Chatbot Robert helpt consumenten bij de voorbereiding op een groen hypotheekadvies. De nieuwe virtuele assistent van Florius geeft inzicht in de mogelijkheden, kosten en mogelijke voordelen van het verduurzamen van de woning. Daarbij geeft hij ook aan hoe kosten hiervan betaald kunnen worden.

Met de introductie van chatbot Robert hoopt Florius de drempel voor consumenten om energiebesparende maatregelen te treffen verder te verlagen. Nadat Robert stap voor stap de mogelijkheden op het gebied van verduurzamen en de bijbehorende financiering heeft toegelicht, kan de consument zijn persoonlijke verduurzaamoverzicht van de woning downloaden. Daarmee heeft de klant een goede indicatie van wat hij kan doen om zijn woning te verduurzamen. Voor de inschatting van de kosten van de energiebesparende maatregelen en de mogelijke besparing in energiekosten maakt Robert gebruik van de kennis en rekenmethodes van De Energiebespaarders.

Voorbereiding op adviesgesprek

Florius directeur Karin Polman: “Bij Florius zien we het aankoopmoment en de geplande verbouwing als logische momenten om over woningverduurzaming te beginnen. Toch vinden klanten het vaak nog verwarrend. Ze horen verschillende geluiden en weten niet altijd hoe ze de eerste stap kunnen zetten. Virtueel assistent Robert helpt ze hierbij. Hij geeft een concreet plaatje van de mogelijkheden, afgestemd op de persoonlijke situatie. Zo is de consument goed voorbereid op een gesprek met de financieel adviseur.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.