Vanaf vandaag accepteert Florius verhogingen op basis van brondata die zijn opgehaald binnen het eigen adviespakket. Werkt de adviseur met iWize en Accelerate? Dan kan hij de consument uitnodigen zijn data uit overheidsbronnen te delen om te gebruiken tijdens het hele proces; van advies, bemiddeling en nu dus ook acceptatie.
Karin Polman (foto), directeur van Florius: “Hiermee brengen iWize, Accelerate, HDN en Florius ‘verhogen zonder stukken’ naar het eigen adviespakket. Voor adviseurs die werken met Accelerate en iWize betekent dit een efficiënter en voorspelbaarder proces. Want dankzij brondata hoeft de consument stukken als het identiteitsbewijs en de werkgeversverklaring veelal niet meer aan te leveren. De consument hoeft zo minder moeite te doen om de documenten van het UWV en MijnOverheid te verzamelen. En de adviseur kan rekenen op minder administratieve rompslomp en het gemak van werken vanuit zijn eigen adviespakket.”
Aanvraag zonder stukken
Deze innovatie is het vervolg op Verhogen zonder stukken van Florius uit 2019 waarbij de opgehaalde brondata gebruikt werd voor acceptatie. Polman: “Met ons vieren zetten we nu samen de volgende stap richting een ‘hypotheekaanvraag geheel op basis van brondata’. En we voegen voor de adviseur een extra mogelijkheid toe om brondata niet alleen te gebruiken voor de bemiddeling en acceptatie, maar ook om dit tegelijkertijd te gebruiken voor het advies.”
Data soepel door de keten
“Voorafgaand aan het adviesgesprek stuurt de adviseur zijn klant een uitnodiging om diens gegevens met hem te delen via zijn klantportaal, dat is uitgerust met iWize software. Accelerate levert de data uit aan het adviespakket, zodat hij de gegevens mee kan nemen tijdens het gesprek. Komt het tot een verhoging? Dan kunnen de data direct worden doorgestuurd naar Florius voor het acceptatieproces, dankzij de CA/CX standaard die is ontwikkeld door HDN. Zo loopt de data soepel door de gehele keten”, aldus Polman.
Geluisterd naar adviseurs
“Samen met onze partners zetten we de volgende grote stap in het digitaliseren van het proces voor hypotheekaanvragen, zegt Polman. “Door documenten te vervangen door brondata kunnen we huizenbezitters beter faciliteren door direct duidelijkheid te geven. En we hebben geluisterd naar de adviseur die aangeeft brondata ook te willen gebruiken in het adviestraject. Met deze stap verminderen we de administratieve moeite voor de adviseur die dit in zijn eigen adviespakket kan regelen. Bovendien krijgen we door te werken met brondata, betrouwbaardere gegevens binnen, waardoor we beter in staat zijn het hypotheekproces te optimaliseren en voorspelbaarder te maken.”
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.