FinRust geeft klant met Figlo breder inzicht

2

Figlo en FinRust trekken gezamenlijk op om het financiële inzicht van Nederlanders te verbeteren. Adviseurs die gebruikmaken van de financiële adviessoftware FinRust kunnen hun klanten, dankzij een koppeling met Figlo, nu ook een compleet financieel plan of hypotheekadvies aanbieden.

Snelheid waar mogelijk en verdieping waar dat van toepassing is

FinRust werd twee jaar geleden opgericht om de financieel adviseur te ondersteunen in zijn dienstverlening. Dankzij de online-applicatie kunnen adviseurs snel en laagdrempelig inzicht bieden in de persoonlijke financiële situatie van ondernemers, werknemers en overige consumenten bij (vroeg)pensioen, overlijden én arbeidsongeschiktheid.

FinRust geeft inzicht en advies in beperkte vorm. “We hebben heel bewust gekozen voor deze ‘financiële planning light’, omdat dit de meest laagdrempelige manier is om consumenten te bereiken”, aldus Marco Kok, directeur van KOK Advies en FinRust. “Dat past ook heel goed bij onze doelstelling: wij vinden dat elke Nederlander recht heeft op inzicht in zijn of haar financiële toekomst.”

Koppeling met Figlo

Het komt regelmatig voor dat consumenten na een eerste gesprek met behulp van FinRust meer interesse krijgen om dieper op de materie in te gaan of om advies te krijgen over een hypotheek- of verzekeringsproduct. Daarom is er nu de koppeling gemaakt met Figlo. Alle in FinRust verzamelde gegevens kunnen daarbij via een druk op de knop worden ingeschoten in Figlo. Daarmee is ook dubbele invoer van persoonsgegevens verleden tijd.

Volgens Nathan Brouwer, Enterprise Account Executive bij Figlo, zijn beide applicaties complementair aan elkaar. “FinRust geeft binnen tien minuten inzicht in wat een financieel plan voor jou kan betekenen en wat de invloed van de hypotheek op jouw financiële toekomst is. Na de eenvoudige scan kan de adviseur dan aan het werk met Figlo om het financiële plan compleet te maken of een hypotheekadvies te geven. Als adviseur bied je dus snelheid waar mogelijk en verdieping waar dat van toepassing is.”

Goede marketingtool

FinRust functioneert ook als een goede marketingtool voor adviseurs. Kok: “Met name financiële planners hebben nog weleens moeite om hun dienstverlening te verkopen. Consumenten zijn achteraf vaak tevreden over het geboden financiële advies én de adviesprijs die ze daarvoor betaald hebben. Maar ze moeten vooraf wel overtuigd worden dat de dienstverlening hun geld ook waard is. Dankzij FinRust kan de klant zich binnen tien minuten oriënteren in wat een uitgebreid financieel plan voor hem kan betekenen.”

Nieuwe verdienmodellen

Figlo en FinRust zien in de samenwerking ook een toegevoegde waarde bij nieuwe verdienmodellen voor adviseurs. Brouwer: “Consumenten verwachten steeds vaker dat hun werkgever inzicht biedt in hun eigen financiële toekomst. Vanuit werkgevers wordt daarom steeds vaker rekening gehouden met het financiële plan van hun werknemers. Voor de adviseur die een heel personeelsbestand moet doorlichten betekent dit dat ze aan de ene kant in één keer grote hoeveelheden data moeten verstouwen, en aan de andere kant de verdieping op moeten kunnen zoeken voor de werknemers die behoefte hebben aan meer advies. Dankzij onze samenwerking is dit eenvoudig mogelijk gemaakt.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.