Finly en FinRust ontwikkelen AOV-onderhoudsmodule

0

Softwareontwikkelaars Finly en FinRust hebben samen een, naar eigen zeggen snel en effectief, AOV-onderhoudsproces ontwikkeld dat elke adviesorganisatie direct kan gebruiken om de klant goed te adviseren en te voldoen aan regelgeving en zorgplicht.

Marco Kok (foto), directeur van FinRust: “AOV-onderhoud blijft bij veel adviseurs liggen. Adviseurs noemen tijdgebrek en het ontbreken van een snel en eenvoudig proces als belangrijkste oorzaken. De noodzaak voor AOV-onderhoud komt voort uit het klantbelang en wordt bevestigd door eisen vanuit de Wft en AFM en uitspraken van het Kifid. Daarbij komt dat ondernemers voor een lopende AOV een abonnementsvergoeding betalen. Adviseurs moeten het abonnement invulling geven en waarde toevoegen voor de klant. We merken dat steeds meer adviseurs invulling willen geven aan AOV-onderhoud, maar geremd worden door drempels als het ontbreken van tijd en een eenvoudig proces. De combinatie van Finly en FinRust neemt deze drempels weg.”

Handen ineen

“De software van Finly, met onder andere procesmanagement en automatische signalen, sluit naadloos aan op de software van FinRust, waarmee een adviseur de klant laagdrempelig financieel inzicht biedt”, zegt Kok. “Het AOV-onderhoudsproces is zo ingericht dat de adviseur niets meer over het hoofd ziet, alle klanten benaderd worden en de klantsituatie centraal staat bij het AOV-onderhoud. En kan het gesprek niet fysiek plaatsvinden? Dan heeft Finly een eigen omgeving (Schermdelen.nl), waar adviseur en klant samen online een afspraak kunnen hebben en de klant met de adviseur mee kan kijken.”

Meerwaarde

Joost Heijligers, directeur van Finly: “Gezien het belang van AOV-onderhoud en de meerwaarde voor onze klanten is het een logische stap om het beste van Finly en FinRust te combineren. We denken dat een volledig ingericht AOV-onderhoudsproces gebaseerd op ‘best practices’, vrij gebruik van alle formulieren, e-mails en andere materialen kan bijdragen aan betere afstemming van de AOV op de situatie van de klant.” Kok voegt toe: “En belangrijk voor veel adviesorganisaties is, dat een commerciële binnendienstmedewerker het proces grotendeels kan verzorgen. De adviseur hoeft zich dan alleen op het financieel inzicht en advies te richten.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.