Financieel Zeker compenseert CO2 uitstoot hypotheekadviesrapport

0

Feel Good Finance staat voor de nieuwe visie van franchiseformule Financieel Zeker op financieel advies. Duurzaamheid en de brede welvaart thema’s sociaal, ecologisch en economisch krijgen daarin een heel concrete rol.

‘Eén hypotheekadviesrapport kost 48 kg CO2 uitstoot’

Feel Good Finance is een integrale benadering van advies waarbij niet alleen een kleinere footprint een rol speelt, maar ook sociale aspecten en de gewenste bijdrage door de consument in combinatie met een eerlijke prijs/kwaliteitverhouding. Zo heeft Financieel Zeker door een ingenieursbureau laten berekenen dat één hypotheekadviesrapport 48 kg CO2 uitstoot kost. Deze uitstoot wordt naar keuze van de klant door Financieel Zeker gecompenseerd.

Financieel Zeker is een franchiseformule van Qualiora Groep met 115 franchisenemers. De centrale organisatie is gevestigd in Veldhoven, van waaruit 32 specialisten de franchisenemers en adviseurs ondersteunen en faciliteren met diensten en services.

Meer relevant en aantrekkelijker

Deze nieuwe adviesbenadering wordt versneld doorgevoerd in de dienstverlening van Financieel Zeker. “Ons nieuwe motto ‘goed geld, goed gevoel’ uit zich in de nieuwe merkbelofte ‘feel good finance. Door duurzaamheid en de brede welvaart thema’s sociaal, ecologisch en economisch een heel concrete rol te laten spelen in de advisering, onderscheiden de adviseurs van Financieel Zeker zich op alle fronten. Feel Good Finance is niet alleen voor de klanten goed, maar maakt het werken als hypotheekadviseur extra relevant. Daarmee worden we ook aantrekkelijker voor de nieuwe generaties; klanten én adviseurs”, aldus directeur Robert van den Broek.

Ook de bedrijfsvoering van de centrale organisatie wordt daardoor anders. Van het wagenpark tot sociale activiteiten, vertelt Van den Broek. “Onze nieuwe visie heeft intern al geleid tot meer bewustwording. Zo hebben afdelingen zelf maatregelen genomen om energie te besparen, minder afval te hebben of beter te scheiden en hebben spontaan meegedaan aan NLdoet. Er ontstaat commitment om met elkaar en met de adviseurs de wereld een stukje beter te maken.”

Aanbieders meekrijgen

Feel Good Finance geeft duiding aan de adviesinhoud en producten. Aanbieders worden door Financieel Zeker uitgedaagd om hun producten te laten voldoen aan de criteria die staan voor duurzame waarde creatie, waarbij ecologische, sociale en economische waarde in evenwicht moeten zijn. Voor het kracht bij zetten van de duurzame boodschap heeft Financieel Zeker een aantal oplossingen bedacht die graag gedeeld worden met de aanbieders.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.