Erkend adviseur mijdt serviceabonnement

0

Vier van de vijf hypotheekadviseurs die zijn aangesloten bij de Stichting Erkend Hypotheekadviseur (SEH), voert minimaal één keer in de drie jaar een updategesprek met hypotheekklanten. Bij slechts 28% van deze adviseurs gebeurt dat op basis van een serviceabonnement.

Het onderzoek onder de eigen leden werd gedaan in het kader van het SEH congres. De resultaten laten volgens SEH duidelijk zien dat een serviceabonnement voor hypotheekklanten geen gemeengoed is. “De 72% van de Erkend adviseurs waar deze vorm niet mogelijk is, leveren nazorg- en beheerdiensten aan bestaande hypotheekklanten op een andere basis: tarief per handeling, uurtarief of anderszins. De 28% die hiervoor wel een serviceabonnement heeft ontwikkeld, vraagt van klanten gemiddeld een financiële bijdrage van € 16 per maand.”

Updategesprek

De bij de SEH aangesloten hypotheekadviseurs nemen nazorg serieus. 63% van hen geeft aan eens in de twee tot drie jaar een updategesprek met bestaande hypotheekklanten te voeren. Ongeveer 17% zegt dat elk jaar te doen, terwijl weer 6% dit maar eens in de vijf jaar (of een nog lagere frequentie) doet. Een minderheid zegt nooit een updategesprek te hebben met bestaande hypotheekklanten.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.