Ellis de Haan directeur IT SUREbusiness

0

Ellis de Haan is deze maand in de functie van directeur IT toegetreden tot de directie van SUREbusiness. De Haan werkt al vier jaar voor de serviceprovider en geeft leiding aan het uit 20 mensen bestaande applicatiebeheer- en ontwikkelteam.

SUREbusiness is actief op het gebied van zakelijke schadeverzekeringen. Een derde van de zestig werknemers is direct werkzaam ten behoeve van de digitale infrastructuur van de organisatie. Het verzekeringstechbedrijf maakt gebruik van het in eigen beheer ontwikkelde platform SUREnet, waar inmiddels al 650 financieel advieskantoren op zijn aangesloten.

Met de benoeming van De Haan bestaat de directie van SUREbusiness met ingang van 1 januari 2022 uit drie directieleden. Naast de directeur IT zijn dat oprichter en algemeen directeur Levent Türkmen en directeur operations Bart Böing.

Groeimarkt

De Haan merkt op dat steeds meer financieel advieskantoren actief worden op het adviesterrein zakelijke schadeverzekeringen. Een markt die er volgens haar niet eenvoudiger op wordt en waar je met IT het verschil kunt maken. De Haan: “Terwijl we zien dat de zakelijke risico’s over het algemeen de neiging hebben complexer te worden en het acceptatiebeleid van verzekeraars scherper wordt, mede door het gebruik van data voor de risicoanalyse, is er voor de advieskantoren een permanente druk om de bedrijfsvoering efficiënter te maken.”

Gemiddeld behalen financieel advieskantoren volgens De Haan ‘normale’ rendementen die ook nodig zijn voor de ontwikkeling en continuïteit van het kantoor. “Rendementen waar niet heel veel extra ruimte inzit. Dat betekent voor elke ondernemer de noodzaak permanent te kijken naar de efficiency van de eigen organisatie. IT zal daarin een steeds belangrijkere functie gaan vervullen. Wij zien daarmee onze rol als dienstverlener op het gebied van IT voor de met ons samenwerkende kantoren alleen maar groeien”, aldus De Haan.

SUREbusiness zegt daarnaast ook in te spelen op andere zaken die het voor advieskantoren lastiger maken om hun zakelijke klanten optimaal te bedienen. De Haan: “We zien dat aanbieders in hun acceptatiebeleid nadrukkelijker keuzes maken en daarbij het aantal productvariaties terugbrengen. Voor het intermediair betekent dit dat ze voor bepaalde risico’s contact moeten hebben met een steeds groter aantal aanbieders om voor hun relaties een passende verzekering te kunnen afsluiten. Door op geautomatiseerde wijze adviseurs te laten zien welke risicodragers tegen welke condities en premies welke risico’s accepteren, vervullen wij ook daar een meerwaarde.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.