Een jaar rond aan huis gekluisterd (7) Dylan Dresens

0

Een jaar rond pionieren heeft zijn weerslag gehad op onze branche en de mensen die daarin werkzaam zijn. In deze serie ‘Aan het woord’ leest u hoe anderen uit de branche het eerste coronajaar hebben ervaren en wat zij verwachten van de tijd zonder maatregelen. Vandaag: Dylan Dresens (FlexFront).

“Je zal maar een horeca-ondernemer zijn of een beursorganisator. Oh ja, dat was mijn vrouw…”

Het is alweer een jaar geleden dat Nederland in een intelligente lockdown ging. Een jaar waarin heel veel anders ging dan we gewend waren en we te maken kregen met zaken die in geen enkel managementboekje beschreven staan. De digitalisering van processen en communicatie kwam in een stroomversnelling en de woningmarkt sloeg na een kortstondige negatieve toekomstverwachting om in een record brekende rally, die de finish nog niet heeft bereikt. Wordt het straks weer business as usual of moeten we ons voorbereiden op een gamechanger?

Dylan Dresens, Algemeen directeur FlexFront

 

Hoe heb jij het achterliggende coronajaar ervaren?

“Ik heb tot op heden helemaal niet te klagen. Gelukkig is iedereen in mijn nabije omgeving gezond gebleven of heeft een besmetting met COVID goed doorstaan. Dat is natuurlijk het allerbelangrijkste. En daarnaast heb ik deze periode positief benaderd. Natuurlijk zijn er beperkingen geweest en is het vervelend dat je niet op vakantie kunt of uit kan eten, maar je moet alles accepteren en er het beste van maken. En dat heb ik gedaan.

We hebben in de hypotheekmarkt natuurlijk ook makkelijk praten. Je zal maar een horeca-ondernemer zijn of een beursorganisator. Oh ja, dat was mijn vrouw… Maar zij is niet bij de pakken gaan neerzitten en heeft snel haar coachingspraktijk neergezet en is daar aardig druk mee. Dat idee broedde al een tijdje en dit was het moment, omdat de inkomsten vanuit haar werk voor Internationale vak- en consumentenbeurzen van de een op de andere dag totaal wegvielen.”

Heeft Covid-19 behalve een negatieve impact ook ergens een positieve invloed op de branche gehad?

“We hebben het met elkaar natuurlijk enorm druk gehad. Drukker dan ooit. Ook bij FlexFront hebben we heel veel hypotheekaanvragen moeten verwerken. Mooi is te zien dat iedereen in de organisatie enorm hard heeft gewerkt om onze klanten en de consument te helpen. Daar ben ik iedereen enorm dankbaar voor en ook echt trots op. En tegelijkertijd levert zo’n enorme piek en de COVID-periode allerlei lessen en kansen op.

Zo zijn we gestart met de zeer succesvolle webinars in het kader van FlexFront Academy, zijn we een grootschalig kwaliteitstraject gestart met alle lessen uit de drukke periode en hebben we allerlei verbeteringen doorgevoerd om onze klanten te informeren over de status van dossiers. We hebben veel geleerd en hebben onze creativiteit kunnen aanspreken en dat heeft veel energie gegeven.”

Is het later dit jaar weer business as usual of moeten we ons voorbereiden op een gamechanger?

“We zijn bij FlexFront de afgelopen maanden bezig geweest met een nieuwe dienstverlening en een mooi initiatief samen met een groep advieskantoren. Voor ons zelf is dit een gamechanger, omdat we ons als serviceprovider opnieuw hebben uitgevonden. Ik verwacht dat het voor veel van onze klanten ook echt een gamechanger zal blijken te zijn. Binnenkort meer! ;-)”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.