DIN en Driessen gaan samen verder als Yinco

0

DIN Assuradeuren en Driessen Assuradeuren, beide onderdeel van Yellow Hive, gaan samen verder onder de naam Yinco (Your Insurance Company).

Volgens beide partijen wordt door de samenvoeging een krachtig volmachtbedrijf gecreëerd, waar verzekeringsadviseurs terecht kunnen voor een breed scala aan verzekeringsoplossingen voor gangbare en complexe risico’s. “Yinco vormt de schakel tussen verzekeraars en verzekeringsadviseurs en biedt oplossingen voor zowel de particuliere als zakelijke markt. Beide bedrijven zijn onderdeel van de financiële adviesorganisatie Yellow Hive. De sterke samenwerking heeft geleid tot de beslissing om de krachten te bundelen.” Directeur Mark Driessen van Driessen Assuradeuren blijft verbonden aan Yellow Hive en gaat zich richten op business development en internationale expansie.

Gevolmachtigd verzekeringsbedrijf

Met de samenvoeging ontstaat een gevolmachtigd verzekeringsbedrijf dat zich richt op verzekeringsoplossingen voor zowel particulieren als de zakelijke markt, met voornamelijk oplossingen voor complexe risico’s in de maritieme industrie, transport- en logistieksector, horeca-, vastgoed- en media- en evenementenbranche.

Complexe risico’s verzekeren

Mark Driessen: “Yinco kan complexe risico’s verzekeren vanwege het grote interne netwerk van specialisten die de behoeftes van de doelgroep kennen. We zijn vooral sterk in verzekeringen die om zeer specialistische aandacht vragen. Zo zijn er verzekeringspakketten samengesteld voor horecagelegenheden, mediaproducties en evenementen afgestemd op de wensen van de doelgroep. In de huidige markt hebben ondernemers in de horeca, evenementen en mediaproducties te maken met hoge eisen, hoge premies of lastige acceptaties. Wij zijn erin geslaagd juist voor deze groep een passende dekking en premie te realiseren.”

Grote groeiambities

Yinco koestert aanzienlijke ambities voor groei, zowel op nationaal als internationaal niveau. Het bestaande productassortiment zal daartoe verder uitgebreid worden. Zo zijn er de afgelopen periode al zeven nieuwe en bestaande producten gedigitaliseerd zodat deze online zijn af te sluiten. Het gaat om een evenementen-, mediaproductie-, groepsreis-, bruiloft-, recreatiewoning-, beroepsaansprakelijkheids- en cyberverzekering. Driessen: “Onze focus voor internationale groei ligt in eerste instantie op België, Duitsland en Spanje. Daarna gaan wij verder kijken naar de rest van de Europese markt.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.