Dienstverlening Scildon digitaler

0

Scildon zal de komende tijd fors inzetten op het digitaliseren van haar dienstverlening, maar de persoonlijke aanpak en de keuze voor de onafhankelijk financieel adviseur zal daardoor niet veranderen. Die belofte deed CEO Gert Jan Fritzsche het intermediair tijdens het jaarlijkse congres, dit jaar digitaal.

Fritzsche (foto) vertelde tijdens het congres onder andere over het nieuwe pensioenplatform dat Scildon aan het optuigen. In een eerder interview, gepubliceerd in de InFinance special Visie & Kansen 2021, werd het nieuwe platform al door hem aangekondigd. Dit maakt onder andere het werken met doelgroepgerichte persoonlijke klantreizen mogelijk, waardoor de pensioencommunicatie naar een hoger niveau wordt gebracht. Op allerlei verschillende life-eventmomenten gaat Scildon individueel informatie aanreiken wat voor die specifieke deelnemer op dat moment interessant is. Daarmee wil het relevant zijn op de momenten die ertoe doen in het leven van de pensioendeelnemers. In de activatie van deelnemers speelt het met Scildon samenwerkend intermediair een belangrijke rol.

Gert Jan Fritzsche: “Customer journeys worden ontwikkeld om financiële dienstverlening voor klanten toegankelijk en begrijpelijk te maken. Doordat klanten de processen beter kunnen volgen en mutaties veel sneller kunnen uitvoeren, houdt de adviseur meer tijd over voor de advisering aan klanten.”

‘Pensioen gaat terug naar de individuele deelnemer’

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.