DAK focust op de klant van morgen

0

DAK heeft vandaag in Down Under te Nieuwegein het online hypotheekportaal Mijn Hypotheekdossier geïntroduceerd. In het met Yellowtail ontwikkelde hypotheekportaal kunnen de aangesloten advieskantoren gezamenlijk met hun klanten aan een hypotheekaanvraag werken.

Met deze digitaliseringsslag zijn de DAK-leden volledig uitgerust om de klant van morgen te adviseren, stelde Tim Rijvers, algemeen directeur DAK, bij de introductie vast. De klant van morgen is volgens Rijvers zelfredzaam, gesteld op een stukje zelfwerkzaamheid en meer ‘in control’.

Tijdwinst en gemak

Het doel van dit online portaal is om zowel aan de adviseur als de klant tijdswinst en gemak te bieden. Mijn Hypotheekdossier biedt klanten de mogelijkheid om zelf hun adviesgesprek voor te bereiden en hun financiële situatie in te vullen met behulp van de modernste technieken. Ook kunnen zij dossierstukken uploaden en online de voortgang van hun eigen hypotheekdossier volgen.

Adviseurs die ervoor kiezen om hun klanten online werkzaamheden te laten verrichten, kunnen die inspanning belonen met een lager adviestarief, zei Rijvers eerder al. “Dit biedt onze kantoren de mogelijkheid om een hybride prijsmodel in te gaan zetten. Adviseurs kunnen klanten zelf werkzaamheden laten verrichten en dat vertalen in een lager tarief. Dat geeft de klant en adviseur meer flexibiliteit en vertrouwen naar de toekomst”.

Uitbesteden

Mijn Hypotheekdossier biedt de leden ook aan de achterkant meer efficiency. Na het advies en het indienen van de hypotheekaanvraag kunnen de acceptanten van DAK, indien de financieel adviseur hiervoor kiest, het vervolgtraject rechtstreeks met de klant afhandelen.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.