Credivance verder onder Defam-label

0

Kredietaanbieder Alfam laat haar merken Credivance en Defam samensmelten. Beide labels gaan vanaf deze week verder onder de naam Defam. Vereenvoudiging van processen, technische ontwikkelingen in de markt en de wens om via één merk de markt te bedienen zijn redenen voor deze strategische keuze.

Credivance werd tien jaar geleden naast het oudere Defam opgericht vanuit de behoefte om de hypotheek gerelateerde kredietmarkt apart te bedienen. Waar Defam zich richtte op de oversluitmarkt en automarkt, werd Credivance geïntroduceerd met als doel om zaken, anders dan de aankoop van de woning, te financieren met kort geld. Door looptijd en levensduur van de lening beter op elkaar af te stemmen ontstond een passend totaaladvies met dé juiste mix & match van hypotheek en consumptief krediet.

Focus op één proces

Door aanscherping van wet- en regelgeving is er volgens moederconcern Alfam een betere financieringsbalans in de hypotheekmarkt ontstaan en is de noodzaak voor een aparte propositie voor Credivance overbodig geworden. “Stoppen met Credivance en de introductie van Defam in de hypotheek gerelateerde markt, zorgt ervoor dat de focus van Alfam op één proces kan komen te liggen. Hierdoor kunnen we in de toekomst slagvaardiger en efficiënter opereren, gemakkelijker innoveren en de dienstverlening aan de distributiepartner en hun klanten verbeteren”, aldus de directie in een brief aan het intermediair.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.