Conneqt kiest voor hypotheken met een gezicht

0

“Het was afgelopen jaar een veelbewogen jaar bij Conneqt. Ik ben in mei als nieuwe directeur aangetreden en we hebben daarnaast twee nieuwe producten geïntroduceerd. Daar hebben we de NHG-markt mee veroverd en hier zijn wij erg trots op”, zegt directeur Sanne Veldhoven-Vogel van distributiemanager Conneqt. Het komende jaar wordt door Conneqt de lancering van één label beoogd. “We willen continuïteit in onze funding creëren en de menselijke maat wordt voor ons in 2020 een belangrijk thema”, aldus Sanne.

Conneqt maakt hypotheeklabels die passen bij wat de consument nodig heeft. Hiermee kan het intermediair zijn klanten een passend product bieden. “Wij zijn een spin-in-het-web en brengen vraag en aanbod bij elkaar. Conneqt is de oudste en grootste regiepartij in de markt. Wij faciliteren al 26 jaar Nederlandse en buitenlandse investeerders, zoals banken, verzekeraars en pensioenfondsen. Dit doen wij door samen met hen de wensen van zowel de consument als het intermediair te vertalen naar een concurrerend en sterk product”, vertelt Sanne.

“We hebben via onze labels een breed aanbod aan hypotheekproducten en hebben bewezen dat we funding voor de korte en lange termijn aan ons kunnen binden. We zijn nooit uitverkocht geweest. We hebben scherpe rentes en producten die klantvriendelijk zijn. De labels van Conneqt krijgen hoge scores van de Consumentenbond en andere partijen. Er zijn dus veel redenen om voor Conneqt te kiezen”, zo meent Sanne.

“Conneqt heeft ook keuzes gemaakt. Wij zijn ervan overtuigd dat de komende jaren het advies belangrijk blijft en het intermediair daarin cruciaal is. Consumenten blijven behoefte hebben aan een stukje vertrouwen en de menselijke maat bij het nemen van zo’n belangrijke beslissing. Conneqt wil dan ook het succes van het intermediair hierin centraal stellen. Omdat het advies tussen consument en intermediair een persoonlijke aangelegenheid is, sluiten wij in onze bediening daarop aan. Zo vinden wij dat iedereen binnen onze organisatie in contact moet staan met het intermediair om zo goed in te kunnen spelen op de behoeftes. Wij hebben ook een team toppers op een nieuwe servicedesk neergezet die met een frisse blik mee kunnen denken met het intermediair.”

Alledaags

Sanne: “Het afgelopen jaar hebben we twee nieuwe producten in de markt gezet. Daar hebben we de NHG-markt mee veroverd: de afgelopen weken zijn zelfs één op de drie hypotheken bij Conneqt aangevraagd. We zijn hiermee met het nieuwe product HollandWoont, dat in september is gelanceerd, dé NHG-verstrekker geworden. HollandWoont staat dichtbij de consument. Het belichaamt het alledaagse, het Hollandse. Het label richt zich op de consument die een hypotheek met NHG wil afsluiten, oversluiten of meeverhuizen. De voorwaarden zijn -in lijn met NHG- erg klantvriendelijk. Van alle geldverstrekkers in Nederland volgen wij het meest de NHG-voorwaarden van alle aanbieders. Het is bedoeld voor consumenten die met NHG beginnen, maar mocht dit op termijn niet meer passen, dan kan deze consument ook bij ons terecht.”

Starter

Conneqt heeft eerder dit jaar via het label Hypotrust ook de Vrij Leven Hypotheek in de markt gezet. “Binnen de Hypotrust-portefeuille is dit product specifiek voor de starters op de woningmarkt ontwikkeld. Zzp’ers en uitzendkrachten kunnen met een perspectiefverklaring vanuit de NHG hier terecht. Daarnaast biedt de NHG ook ruimte aan consumenten die bijvoorbeeld korter dan drie jaar een eigen bedrijf hebben, of consumenten die een tijdelijk dienstverband hebben. Al deze consumenten zijn welkom bij ons. Vrij Leven staat wat ons betreft voor het gevoel dat consumenten met dit product ‘vrij en onbezorgd kunnen leven’, nu en in de toekomst”, zegt Sanne.

Afvlakkende groei

“De afgelopen jaren zijn er op de hypotheekmarkt heel veel aanbieders bijgekomen. Maar je ziet dat de markt nu aan het stagneren is. De groei begint een beetje af te vlakken. De markt doet het minder goed dan in de voorgaande jaren. Er zijn minder consumenten, maar wel meer aanbieders”, zegt Sanne. “De huizenprijzen stijgen nog steeds, waardoor volgend jaar waarschijnlijk het totale hypotheekvolume wel hetzelfde zal zijn. Er zijn producten in overvloed en als je geldverstrekkers in de Nederlandse markt spreekt, dan heeft iedereen ook heel veel appetite. Het gevolg hiervan is dat er in 2020 een verdringingsmarkt zal zijn. Wij zijn hier klaar voor en gaan graag de uitdaging aan!”

Menselijke maat

Conneqt is nu bezig om begin volgend jaar een nieuw merk neer te zetten, maar Sanne wil over de kenmerken niet veel kwijt. “Dat komt tegen die tijd wel. Het is wel duidelijk dat dit niet op de NHG gericht zal zijn. We gaan ook aan de slag met de verbetering van het huidige assortiment en de dienstverlening aan intermediairs. Beheer staat ook hoog op de agenda.

Het advies blijft belangrijk en het intermediair is daarin cruciaal

We vinden dat dit beter moet, ook bij ons. Digitalisering, waarbij je ziet dat het intermediair nog steeds een heel belangrijke rol vervult, is belangrijk. We zien digitalisering steeds meer gebeuren, maar dat is nog vaak ondersteunend. Dat zal de komende jaren zeker nog zo blijven. Die digitalisering gaat door en we zien dit als versterking van het intermediair om zo advies te kunnen uitbrengen. De menselijke maat, de persoonlijke aanpak, willen we dus in 2020 bij hypotheekverstrekking duidelijk over het voetlicht gaan brengen. ”Hypotheken met een gezicht, dat is onze missie voor 2020.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Avatar