Colibri Hypotheken vliegt uit

0

In juni kondigde CEO Peter Verhaar het al aan en dit weekend was het dan zo ver. Het nieuwe omnichannel hypotheeklabel Colibri is gestart via 25 geselecteerde advieskantoren. Voor het nieuwe label heeft Verhaar Aegon als geldschieter binnengehaald.

Colibri Hypotheken richt zich aanvankelijk op starters met een hypotheekwens, die boven de NHG-grens ligt. In het vierde kwartaal van 2018 breidt de nieuwe geldverstrekker het aanbod uit voor de doelgroep doorstromers en oversluiters.

Volgens Eva Noordhoek, verantwoordelijk voor de merkstrategie, ligt de focus met name op de langere rentevast periodes. “Onze meest concurrerende tarieven presenteren we op 20 en 30 jaar rentevast. Daarnaast zijn we in vergevorderd stadium voor andere fundingmandaten waarmee we ook op andere rentevast periodes interessant kunnen zijn.”

Omnichannel

Bij omnichannel kan de consument kanalen door elkaar gebruiken. Colibri Hypotheken kiest voor een distributiestrategie waarbij online en traditioneel advies worden gecombineerd. In eerste instantie zijn de producten alleen via een select aantal adviseurs te verkrijgen. Uiteindelijk zal het label de consument een platform bieden waar gekozen kan worden voor een online aanvraagproces, advies via de onafhankelijke adviseur of een combinatie van die twee vormen.

De naam Colibri is een samenvoeging van twee woorden, namelijk ‘Collaboration’ wat staat voor samenwerking, en ‘Liberty’ waarmee het bedrijf de vrijheid om zelf te beslissen wil uitdrukken.

Alleen advies

Als het platvorm geheel beschikbaar is gekomen dan kan de online consument ook gaandeweg het proces nog kiezen om professioneel advies in te winnen. Noordhoek: “De consument van vandaag is niet altijd meer bereid om te betalen voor invoer van gegevens op basis waarvan een adviseur de klant inhoudelijk kan adviseren. Ook ziet de klant steeds minder de toegevoegde waarde van bemiddeling als hij of zij dit ook zelf kan regelen. Inhoudelijk advies door de professional wordt nog altijd op waarde geschat. Als die behoefte er is, dan zal de consument daar ook voor willen betalen.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.