Brand New Day heeft van De Nederlandsche Bank een vergunning gekregen om levensverzekeringen te gaan verkopen. De onderneming kan nu “volwaardig concurreren met de grote verzekeraars”.
Kalo Bagijn, algemeen directeur: “Vanaf vandaag vormt Brand New Day hét alternatief. Dat vinden wij erg belangrijk. Want pas als massa’s consumenten met hun voeten stemmen, als het de verlies- en winstrekening pijn doet, komt de gevestigde orde in beweging. Alleen stevige concurrentie leidt tot de veranderingen in de financiële wereld waar publiekelijk zo hard om geroepen wordt. En niet nieuwe regeltjes, of een eed.”
In 2012 is steeg het aantal rekeninghouders van het bedrijf met 72% van 23.800 naar ruim 40.000. Ook het toevertrouwde vermogen in de fondsen van Brand New Day groeide fors: van 201 miljoen naar 384 miljoen euro, een stijging van 91%. In het eerste jaar hebben 265 werkgevers gekozen voor Brand New Day Collectief pensioen. Zij vertegenwoordigen 6.500 medewerkers.
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.