BOX duurzaam ontzorgt adviseur en klant

0

Woningverduurzaming is voor actief klantbeheer het meest effectieve middel, zegt Cliff Hoffman, algemeen directeur van BOX duurzaam. Zijn concept is erop gericht om particulieren en ondernemers die hun woning of bedrijfspand budgetneutraal willen verduurzamen, volledig te ontzorgen.

BOX duurzaam is een alles-in één concept voor het verduurzamen van de eigen woning. Naast een persoonlijk verduurzamingsadvies aan huis regelt BOX duurzaam ook de uitvoering van de geadviseerde maatregelen en de administratieve rompslomp die daarbij komt kijken. Denk daarbij aan ondersteuning bij het aanvragen van subsidies, de btw-teruggave van zonnepanelen en het regelen van een nieuw energielabel voor de verduurzaamde woning. “De gekozen maatregelen worden professioneel en vakkundig uitgevoerd door leveranciers die aan onze strenge kwaliteitseisen voldoen en gecertificeerd zijn. BOX duurzaam is ook eindverantwoordelijke in het traject en lost eventuele problemen met een leverancier of afgenomen product namens de klant op”, aldus Hoffman.

Koudwatervrees

De intermediaire adviesmarkt heeft volgens Hoffman – zelf jarenlang eigenaar geweest van een groot financieel advieskantoor – last van koudwatervrees als het aankomt op advisering over de verduurzaming van de eigen woning. “Daar ontbreekt het hen aan inhoudelijke expertise en dat maakt de adviseur die een expert is op het gebied van hypotheken, consumptief krediet en/of verzekeringen onzeker. Het BOX duurzaam concept brengt die verschillende expertises samen. De adviseur doet waar hij goed in is en wij doen de rest.”

Geen gouden bergen

De eerste intermediairs zijn met het concept aan de slag gegaan en binnenkort start BOX duurzaam een pilot met een grote intermediaire geldverstrekker. Het intermediair ontvangt als onderdeel van de samenwerking een kick-back-fee van BOX Duurzaam, die is gebaseerd op de verduurzamingsinvestering. Hoffman: “Verwacht geen gouden bergen, want het is uiteindelijk de klant die deze rekening betaalt. Daartegenover staat dat de adviseur er een minimale inspanning voor moet doen. Zij sturen een mailing uit naar hun relaties. De klant wordt in de mailing geïnformeerd en doorverwezen naar een eigen pagina van het advieskantoor op onze website en laat daar zijn gegevens achter. Ons eigen callcenter regelt vervolgens de rest van het traject.”

Lees het hele interview met Cliff Hoffman, algemeen directeur van BOX duurzaam, in de nieuwe InFinance.

 

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.