BND groeit op alle fronten

0

Brand New Day (BND) heeft een goed jaar achter de rug. De winst steeg met 17% naar ruim 800.000 euro, het aantal klanten met 22% naar 127.000 en het door hen toevertrouwde vermogen met 31% tot iets meer dan 1 miljard euro.

In 2016 wil de pensioenaanbieder zijn productaanbod verder verbeteren en uitbreiden. Oprichter Kalo Bagijn: “Gezien onze hoge ambities in pensioenrobotisering en de krapte op de arbeidsmarkt voor goede ontwikkelaars hebben we ervoor gekozen om naast Nederland ook ontwikkelteams in het buitenland op te zetten: in Griekenland (Athene) en Thailand (Bangkok). Medio 2015 waren de buitenlandse teams operationeel actief en op dit moment leveren ze al een belangrijke bijdrage in de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten. Volledige controle en inzicht voor elke Nederlander in het inkomen voor later vergt nog de nodige investeringen in ICT. We verwachten daarom deze ontwikkelteams in de toekomst verder uit te breiden.”

Verdubbelen

“Begin 2010 gingen we van start met Brand New Day”, zegt Bagijn. “De teller eindigde dat jaar op 5000 klanten en 64 miljoen euro klantvermogen. Daarna is het hard gegaan… Eind 2015 vertrouwen onze 127.000 klanten ons meer dan 1 miljard euro toe. We hebben bewezen wat velen in de branche voor onmogelijk hielden: een winstgevende financial neerzetten met een marge van 75 euro per klant per jaar. De komende twee jaar verwachten wij te verdubbelen in klantvermogen, van 1 naar 2 miljard euro.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.