‘Bijna de helft financieel dienstverleners is telefonisch slecht bereikbaar’

0

Op basis van uitgebreid onderzoek concludeert Advieskeuze dat 43,7% van de financieel dienstverleners telefonisch slecht bereikbaar is.

Christian Bouter (foto), medeoprichter van Advieskeuze: “In het eerste kwartaal van 2023 deden we 5.156 belpogingen om financieel dienstverleners te informeren over het platform. Op basis van bepaalde data nemen we gericht contact op met financieel dienstverleners om ze verder op weg te helpen met de tools van het platform. Advieskantoren worden er bijvoorbeeld op gewezen om een adreswijziging door te voeren, te reageren op reviews en klantcontacten via het platform goed op te volgen. Bij maar liefst 2.254 van deze service calls kregen we direct de voicemail te horen of werd de telefoon niet opgenomen door het advieskantoor.”

Opmerkelijk

“De uitkomst van het onderzoek naar de telefonische bereikbaarheid van financieel dienstverleners is opmerkelijk te noemen”, vindt Bouter. “Advieskeuze probeert namelijk in contact te komen met advieskantoren die gespecialiseerd zijn in verschillende productgroepen zoals hypotheken, verzekeringen, vermogen of pensioen. Daarbij is het in deze tijden juist van belang dat financieel adviseurs ook goed bereikbaar zijn voor hun bestaande klanten om ze te helpen met vragen en actief bezig te zijn met klantbeheer.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.