Bankklant meest tevreden over RegioBank

0

De Consumentenbond vroeg 14.000 consumenten om hun bank te beoordelen op service, kosten, persoonlijk contact en internet- en mobiel bankieren. Alle banken krijgen een voldoende, maar het verschil onderling is groot. Met een 9,3 krijgt RegioBank het hoogste cijfer, ING sluit de rij met een 6,7.

De respondenten waren het minst tevreden over de kosten. Bijna 17% geeft het kostenplaatje een onvoldoende. Vooral ABN Amro, ING en Rabobank springen er negatief uit: respectievelijk 31%, 34% en 30% van hun klanten geeft hier een onvoldoende voor. Grootste ergernis is dat de kosten maar blijven stijgen, terwijl de klant steeds meer zelf moet doen. De klanten van ASN Bank, Knab en RegioBank zijn aanzienlijk vaker (zeer) tevreden over de kosten van hun bank.

Vorig jaar stond RegioBank (samen met ASN Bank) ook al bovenaan. ING scoort, net als vorig jaar het slechtst. De ASN Bank, Knab, RegioBank en Triodos Bank krijgen van (bijna) niemand een onvoldoende. Bij ING is het percentage onvoldoendes het hoogst: 11%. Er zijn geen beoordelingen over Bunq en Moneyou meegenomen, omdat er onvoldoende deelnemers waren.

Eigenbelang

Een op de tien klanten van de drie grootbanken is (zeer) ontevreden over de klantgerichtheid en service die zij ervaren. Zij vinden de spaarrente te laag en hebben het gevoel dat eigen belang en winst maken op de eerste plaats staan. Bijna een kwart van de ABN AMRO- en ING-klanten vindt zijn bank niet klantgericht. Knab valt in positieve zin op; deze bank kreeg van niemand een onvoldoende voor de service. De tevredenheid over zowel internet- als mobielbankieren is met respectievelijk 88% en 94% zeer hoog.

 

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.