Award meest innovatieve dienst/tool voor intermediair

0

Dit zijn de producten en diensten die dit jaar kans maken op een Gouden Lotus Awards 2022 in de categorie ‘Meest innovatieve dienstverlening aan het intermediair’. Binnendienst-op-afstand-functionaliteit Binco, Opleiding Actief Klantbeheer voor adviseurs, Omniplan Personal Finance Planner, TJIP-module Optimale Hypotheek en de Verwerkingsstraat DIAS, Pokket en Hyarchis. 

Advieskantoren kunnen nog tot en met vrijdag 13 mei hun stem uitbrengen en maken daarmee zelf kans op een van de kantoorborrel-pakketten. Elke 25ste stemmer ontvangt bovendien een vacatureplaatsing op InFinance, je hebt het tenslotte al druk genoeg.

Ook dit jaar bestaat de Gouden Lotus verkiezing uit één vragenronde. De vragen zijn opgedeeld in acht categorieën die aan het professionele hypotheekadvies zijn gelieerd:

  • Hypotheekverstrekker & Hypotheekverstrekker <3 jaar
  • Serviceprovider & Serviceprovider <700 kantoren
  • Woonverzekeraar
  • Inkomensverzekeraar
  • ORV-aanbieder
  • Kredietverlener
  • Innovatie (Hypotheekproduct, Verzekeringsproduct, Dienst aan intermediair, Dienst aan consument)

Meest innovatieve dienstverlening aan het intermediair

Kanshebbers voor een Gouden Lotus Awards 2022 in de categorie ‘Meest innovatieve dienstverlening aan het intermediair ’ zijn:

 

DAK: Binnendienst-op-afstand-functionaliteit Binco (01-2022)

De binnendienst-op-afstand-functionaliteit Binco is ‘Powered by DAK’ en beschikbaar voor alle advieskantoren in Nederland. Binco is flexibel en structureel inzetbaar en zorgt ervoor dat de adviseur ook tijdens vakanties, ziekte en drukte bereikbaar is. De dienstverlening bevat een basispakket met diensten die de binnendienstmedewerker van Binco uit naam van het advieskantoor kan uitvoeren. Het is aan de adviseur welke handelingen en diensten hij door de ervaren, WFT-gecertificeerde en klantgerichte medewerkers van Binco laat uitvoeren. De afrekening vindt plaats op basis van een overzichtelijk abonnement met een vast bedrag per handeling

De handelingen die uitbesteed kunnen worden aan Binco zijn telefoonsupport en agenda-, mailbox-, polis- en schadebeheer. Binco voert geen advieswerkzaamheden uit. Dat betekent niet dat de binnendienst-op-afstand een commerciële kans laat lopen. Heeft een klant behoefte aan advies dan wordt daarvan een digitale notitie gemaakt.

Dukers & Baelemans: opleiding Actief Klantbeheer voor adviseurs (10-2021)

De adviseur wordt in deze masterclass meegenomen in alle stappen van het actief klantbeheer proces. Van het selecteren van een interessante doelgroep, het maken van een businesscase en -model, het pitchen van een propositie tot het concreet bellen van bestaande klanten. Na afloop van deze eendaagse opleiding is de adviseur in staat om actief klantbeheer een onderdeel van zijn/haar verdienmodel te maken.

De opleiding Actief Klantbeheer bestaat uit een 1-daagse opleiding in klassikale variant en wordt afgesloten met een 1-op-1 digitaal borgingsgesprek. Na het afronden van de opleiding ontvangt de deelnemer het certificaat Actief Klantbeheer.

Omniplan: Personal Finance Planner (04-2022)

Omniplan heeft de opvolger van de Adviesplanner gelanceerd: de Personal Finance Planner. De functionaliteiten van de vernieuwde tool zijn uitgebreid en vernieuwd. De Personal Finance Planner helpt financieel adviseurs consumenten inzicht te geven in de samenhang tussen budget- en vermogensontwikkeling én in belangrijke life-events, zoals pensioen, ontslag of overlijden. De planner helpt financieel adviseurs bij het berekenen en doorrekenen van financiële vraagstukken voor de consument.

De vernieuwde tool is uitgebreid in functionaliteit, bijvoorbeeld op de onderwerpen ‘schenken van vermogen’ en ‘adviseren over bv’s’. Daarnaast is er ruimte voor flexibele rapportage, specifiek ingericht op de wensen en behoeften van een individuele klant.

 

TJIP: Smart Platform module Optimale Hypotheek (03-2022)

TJIP heeft een nieuwe module uitgebracht voor zijn Smart Platform, de Optimale Hypotheek. De module rekent geautomatiseerd alle mogelijke hypotheekvormen, rentevaste perioden en risicoklassen van een of meerdere aanbieders door, waardoor direct inzicht ontstaat in meerdere hypotheekoplossingen. Het berekent ook de leningsamenstelling en de benodigde eigen middelen bij alle mogelijke hypotheekopties en maakt deze inzichtelijk.

Verwerkingsstraat DIAS, Pokket en Hyarchis (check levensvatbaarheid adviestraject en vervolgstap) (04-2022)

Via Pokket.nl kan een adviseur snel de levensvatbaarheid van een adviestraject beoordelen. Door een krachtenbundeling tussen Pokket, DIAS en Hyarchis is een verwerkingsstraat ontstaan waarmee de financieel adviseur een scan kan maken van de levensvatbaarheid van een adviestraject, de uitkomst hiervan direct om kan zetten in een adviestraject met bijbehorende hypotheek en verzekeringsproducten én automatische dossiervorming. De volledig nieuwe cloud software van DIAS voert het benodigde rekenwerk uit, borgt de dossiervorming en verrijkt het advies desgewenst met bijbehorende verzekeringsproducten.

 

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.