ASR wint alle Adfiz ‘Beste Partner’ bokalen

0

Vanmiddag zijn de prijzen uitgereikt van het doorlopende Adfiz Prestatie Onderzoek. Met drie keer goud (Beste Partner Efficiency, Verzekerbaarheid Zakelijk en Verzekerbaarheid Particulier) laat a.s.r. dit jaar de concurrentie ver achter zich.

Het Adfiz Prestatie Onderzoek meet al jaren de prestatie van verzekeraars. Verzekeraars die in hun productcategorie overall het beste hebben gepresteerd op basis van de Net Promoter Score (NPS) ontvangen traditioneel tijdens de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst de winnaarsbokaal. Voor de editie 2019 zijn door onderzoeker CYS in totaal 3.623 bruikbare ervaringen verzameld van onafhankelijk adviseurs.

Winnaars Adfiz Prestatie Onderzoek 2019

In de categorieën Particulier ORV (nieuw) en Zakelijk Inkomen zijn dit jaar geen prijzen toegekend. “Door methodologische onregelmatigheden in de respons over de laatste 10 weken bleek het onmogelijk een ranking vast te stellen die recht doet aan de eisen van betrouwbaarheid die aan het Prestatie Onderzoek gesteld worden”, aldus Adfiz in een toelichting. In 2019 is de categorie Particulier Leven gesplitst in Vermogen en ORV. De winnaars:

Productcategorie Particulier Schade

  1. Nh1816 (NPS 79)
  2. Noorderlinge (NPS 76)
  3. De Zeeuwse (NPS 49)

Productcategorie Particulier Zorg

  1. Stad Holland (NPS 73)
  2. CZ (NPS 18)
  3. ONVZ (NPS 7)

Productcategorie Particulier Hypotheek

  1. Obvion (NPS 72)
  2. Allianz (NPS 70)
  3. Aegon (NPS 64)

Productcategorie Particulier Vermogen (nieuw)

  1. Scildon (NPS 75)
  2. Allianz (NPS 75)
  3. RegioBank (NPS 60)

Productcategorie Zakelijk Schade

  1. De Goudse (NPS 50)
  2. De Zeeuwse (NPS 48)
  3. Turien & Co (NPS 35)

Productcategorie Zakelijk Pensioen

  1. Allianz 59)
  2. Brand New Day (NPS 45)
  3. a.s.r. (NPS 39)

Themaprijzen ‘Beste Partner’

Net zoals vorig jaar is naast eerdergenoemde productcategorieën ook gekeken naar de samenwerking met aanbieders op belangrijke actuele thema’s. Dit jaar zijn dat de thema’s Efficiency, Verzekerbaarheid Zakelijk en Verzekerbaarheid Particulier. Met een ruime afstand in puntenaantal mocht a.s.r. alle drie de bokalen in ontvangst nemen.

Beste Partner Verzekerbaarheid Particulier

  1. a.s.r. (324 punten)
  2. Nationale-Nederlanden (185 punten)
  3. Nh1816 (124 punten)

Beste Partner Verzekerbaarheid Zakelijk

  1. a.s.r. (308 punten)
  2. Nationale-Nederlanden (260 punten)
  3. Allianz (116 punten)

Beste Partner Efficiency

  1. a.s.r. (204 punten)
  2. Nationale-Nederlanden (140 punten)
  3. Aegon (124 punten)

Verzekerbaarheid onder druk

In een toelichting op deze speciale themacategorieën schrijft Enno Wiertsema: “Dat er binnen de zakelijke markt sprake is van verharding, wordt inmiddels breed onderkend. Fors strengere voorwaarden, enorme premieverhogingen en de consolidatie-ratrace leiden ertoe dat zogenaamd lastige risico’s alsmaar moeilijker te verzekeren zijn. Maar met alle aandacht voor wat er binnen de zakelijke verzekeringsmarkt gebeurt, mogen we niet over het hoofd zien wat er zich op de particuliere markt voltrekt. Want ook daar staat door consolidatie en het toegenomen belang van big data de verzekerbaarheid van risico’s steeds meer onder druk. Vandaar dat we hebben besloten om dit jaar de themaprijs Beste Partner Verzekerbaarheid te splitsen in Verzekerbaarheid Zakelijk en Verzekerbaarheid Particulier.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.