ASR neemt afscheid van label Ardanta

0

Nadat het merk De Amersfoortse vorig jaar werd omgedoopt in ASR, is ook het merk Ditzo sinds kort verdwenen. In het najaar neemt ASR ook afscheid van het uitvaartlabel Ardanta.

Ardanta is in 1965 begonnen onder de naam Algemene Nederlandse Begrafenisverzekering en Verzorgingsmaatschappij (ANBV). In 1982 nam AMEV Ardanta over. Na verschillende samenvoegingen – waaronder het samengaan van AMEV met VSB Groep en de grensoverschrijdende fusie van de Belgische AG Groep met AMEV/VSB – vond in 2000 de fusie plaats tussen ASR Group en Fortis AMEV, de Nederlandse tak van Fortis. Met die fusie werd de basis gelegd voor het huidige ASR, het eindstation voor het label Ardanta.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.