
ASR neemt afscheid van het merk Ardanta. Vanaf vandaag worden de uitvaartverzekeringen aangeboden onder de naam ASR.
Met deze stap wil de verzekeraar het aantal merken terugbrengen en het ASR-merk verder versterken. Eerder dit jaar deed de verzekeraar dit al met de labels Ditzo en de Europeesche Verzekeringen.
Uitvaartverzekeringen
Ardanta biedt sinds 1965 uitvaartverzekeringen aan ruim 3,8 miljoen Nederlanders. Door de jaren heen zijn onder meer ook de portefeuilles van Axent, Nivo, Generali & PC Uitvaart, onderdeel van Ardanta geworden. Mede hierdoor is Ardanta uitgegroeid tot een van de grootste uitvaartverzekeraars van Nederland. Sinds 2000 is het merk een onderdeel van ASR.
Gewaardeerd lid
Jos Baeten, CEO van ASR: “Ardanta is al lang een zeer gewaardeerd lid van de ASR-familie. Het is een prachtig en gerespecteerd merk in de uitvaartwereld. Om ons ASR-merk en onze marktpositie verder te versterken, nemen we nu de volgende stap. Door Ardanta voort te zetten onder de ASR-naam kunnen we inzetten op verdere groei van ons sterke merk. Tegelijkertijd blijven we ons met dezelfde medewerkers inzetten voor uitstekende dienstverlening en betrouwbaar partnerschap voor klanten en adviseurs.’
Geen gevolgen voor klant, adviseur en medewerkers
“De naamsverandering heeft geen gevolgen voor klanten van Ardanta”, zegt Baeten. “Zij behouden de producten en de service die zij gewend zijn, alleen ontvangen zij informatie over hun verzekeringen voortaan uit naam van ASR. Voor intermediairs en uitvaartverzorgers verandert er weinig, zij zijn inmiddels over enkele administratieve veranderingen geïnformeerd. Ook verandert er niets voor de medewerkers van Ardanta. De uitvaartverzekeringen van ASR blijven samen met dezelfde medewerkers op de locatie in Enschede.”
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.