Allianz toont betere cijfers

0

Allianz Benelux heeft de combined ratio over de eerste drie kwartalen van dit jaar verbeterd ten opzichte van 2017 tot 93,3%,  ondanks de impact van de stormen begin dit jaar. De omzet is licht gestegen tot 2,9 miljard euro en de winst steeg van 172 naar 203 miljoen.

Het operationeel resultaat laat een stijging zien van 31 miljoen euro (17,9%) ten opzichte van de eerste negen maanden van vorig jaar en komt uit op 203 miljoen euro. Het premie-inkomen van de schadeactiviteiten in de Benelux steeg verder ten opzichte van dezelfde periode in 2017 met 1,3% tot 1.107 miljoen euro. Het premie-inkomen van de leven-activiteiten is met 1,4% gestegen naar 1.822 miljoen euro.

Radical Simplification

Anthony Bradshaw, Regional CEO van Allianz Benelux: “Deze resultaten stemmen ons begrijpelijkerwijs zeer tevreden. Het is het resultaat van hard en goed werk van ons team van ruim 2000 collega’s in de Benelux en ik ben zeer trots op hun prestaties. Het geeft een goede basis om verder te werken aan onze ambities om in de Benelux verder te groeien. Onze klanten verwachten meer en meer van ons en wij willen die verwachtingen blijven overtreffen. Vereenvoudiging is daarin de sleutel tot succes. Het is dan ook van groot belang om structureel complexiteit in processen, producten en onze hele organisatie weg te halen. Allianz Benelux zet hier onder de noemer ‘Radical Simplification’ vol op in.”

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.