Adviseur beloont service en doorlooptijden

0

Adviseurs hebben een grote waardering voor geldverstrekkers die ook in crisistijd het vertrouwde serviceniveau op een acceptabel niveau weten te houden. Uit een tussentijdse meting van het Gouden Lotus Award onderzoek blijkt dat een aantal aanbieders zich op dat punt positief onderscheiden van de rest.

Wie is jouw uitblinker in crisistijd?

Het Gouden Lotus Award-onderzoek wordt afgesloten met de (open) vraag. Welke partij of persoon in de branche heeft uw advieskantoor tijdens de coronacrisis het meest verrast en waarmee? Partijen die in deze turbulente coronatijd weinig tot niet inleveren op doorlooptijden en bereikbaarheid, worden opvallend vaak genoemd. De persoon of partij die het vaakst genoemd wordt ontvangt op 1 september de eenmalige Gouden Lotus Award Hypotheekmarkt voor Uitblinker in coronatijd.

Vele initiatieven

Betaalpauzes, virtuele klaslokalen en advies op afstand. Verschillende initiatieven kwamen al snel op gang nadat ons land in maart abrupt in een nieuwe werkelijk terechtgekomen was. Bedrijven en consumenten zochten soms noodgedwongen hun toevlucht tot het digitale domein om in contact te blijven met de buitenwereld. Nadat fysiek contact niet meer mogelijk was in maart nam bijvoorbeeld De Hypotheker direct het initiatief om de lopende pilot ‘advies op afstand’ direct uit te breiden naar alle 180 vestigingen, zodat die via beeldbellen veilig adviesgesprekken konden voeren.

Adfiz stelde in maart het besloten Coronaloket open voor alle adviseurs in Nederland en bood in samenwerking met ANVA het communicatieplatform Safebay twee maanden lang vrijblijvend en gratis aan. Munt Hypotheken en andere geldverstrekkers kondigden aan tijdelijk flexibeler om te springen met de regels die gelden voor het renteaanbod en het bindend renteaanbod. Hoffelijk stelde de e-learning ‘Advies op afstand’ gratis beschikbaar aan adviseurs. NHG haalde tijdelijk de Woonlastenfaciliteit (WLF) van stal en introduceerde een uniforme corona vragenlijst voor hypotheekaanvragen. Zomaar een greep uit de vele initiatieven die in crisistijd werden genomen en die het turbulente leven van de hypotheekadviseur wat makkelijk konden maken. Meer recent moeten geldverstrekkers alle zeilen bijzetten om de doorlooptijden op een acceptabel niveau te houden en tegelijkertijd bereikbaar zijn voor vragen over nieuwe aanvragen. Ook op dat vlak worden met succes initiatieven in de markt gezet, waarbij digitalisering vaak een bepalende succesfactor is.

Welke partij of persoon in de branche heeft u of uw advieskantoor tijdens de coronacrisis het meest verrast en waarmee? Laat het weten via de vragenlijst op advieskeuze.nl

Stemmen kan tot 15 augustus

InFinance reikt dit jaar voor de vijfde keer de Gouden Lotus Awards Hypotheekmarkt uit. Traditiegetrouw bepalen financieel advieskantoren in Nederland de winnaars. Advieskantoren kunnen nog tot 15 augustus aangeven met welke businesspartners zij het liefst zaken doen.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.