Advies op afstand verkort aanvraagtraject hypotheek

0

Uit eigen cijfers van De Hypotheker blijkt dat door de inzet van beeldbellen de doorlooptijden zijn verkort en er sprake is van een grotere efficiency. Hierdoor krijgt de consument eerder zekerheid over zijn hypotheekaanvraag en is er één afspraak minder nodig in het traject.

Sinds de afkondiging van de coronamaatregelen halverwege maart zijn op bijna alle 180 vestigingen van De Hypotheker via beeldbellen adviesgesprekken gevoerd. De hypotheekketen koos er na de aankondiging voor om haar dienstverlening versnelt uit te breiden met ‘advies op afstand’. De pilot om ook online klantgesprekken te voeren was al gestart, maar kwam door dit besluit in een stroomversnelling.

Minder tijd

Door deze brede uitrol van beeldbellen en de massale adoptie door vestigingen van De Hypotheker, kan het totaal aantal fysieke afspraken tijdens een hypotheektraject met één afspraak verminderd worden, blijkt uit eigen cijfers van De Hypotheker. Daarnaast is het aantal dagen dat ligt tussen het eerste afspraakverzoek en de fysieke of digitale afspraak met een kwart afgenomen.

Ruim 300 adviseurs van De Hypotheker zijn nu actief met videoafspraken. “De doorlooptijd van het hypotheektraject is dankzij de digitale afspraken met beeldbellen dus veel efficiënter geworden. Een extra voordeel is dat digitale afspraken gemakkelijker kunnen worden ingepland en voor zowel de klant als de adviseur minder tijd kosten dan fysieke afspraken”, aldus De Hypotheker.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.