Adfiz wil meer leden op Aplaza

0

Adfiz en Aplaza starten een campagne om meer Adfiz-leden aan te sluiten en zo de ketenefficiency te versnellen. Iets minder dan de helft van de bij de brancheorganisatie aangesloten adviseurs maakt nog geen gebruik van Aplaza.

Volgens Adfiz kunnen adviseurs jaarlijks gemiddeld 1.041 manuren oftewel ruim 0,5 fte besparen door gebruik te maken van Aplaza. “Uren die ze kunnen besteden aan extra klantcontact, aan opleidingen en aan het opzetten van commerciële acties om nieuwe klanten te werven”, aldus Adfiz.

Groei

De meeste softwareleveranciers zijn inmiddels aangesloten en met de partijen die nog niet zijn aangesloten, is Aplaza in overleg. “Ook het deel van de markt dat actief gegevens uitwisselt groeit. Daarbij gaat het om gegevensuitwisseling van (digitale) documenten, berichten (prolongatie- en mutatieberichten) en transacties (offerte, aanvraag en mutatie). Door nu in te zetten op een versnelling in de aansluiting van intermediairs verwachten we de groei bij zowel adviseurs als aanbieders, verzekeraars en serviceproviders, te versnellen.”

Campagne

Meer dan de helft van de Adfiz-leden is al aangesloten op Aplaza. Degenen die nog niet zijn aangesloten, hebben verschillende redenen: onbekendheid met de mogelijkheden en wijze waarop de aansluiting kan worden ingericht er één is. “Omdat de achtergrond om niet aan te sluiten verschilt per kantoor hebben we ervoor gekozen om Adfiz-leden die nog geen gebruiker zijn één op één te benaderen. Per kantoor gaat bekeken worden wat er nodig is om eventuele drempels weg te nemen en aan te sluiten”, aldus de initiatiefnemers.

Investeren

Adfiz en Aplaza benadrukken het belang dat ook verzekeraars en serviceproviders blijven investeren in verdere aansluiting op het Aplaza-platform. “Die investering komt de hele intermediaire markt ten goede. Duidelijk is dat de belangrijkste stap naar ketenefficiency de bereidheid is om echt te investeren. Daarbij is het noodzakelijk dat alle betrokken partijen hun steentje bijdragen.”

Nooit meer financieel nieuws missen? Kies welk platform het best bij u past en volg InFinance op:
FacebookTwitter en/of LinkedIn

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.