Kifid verwacht dit jaar ongeveer 3.000 klachten inhoudelijk te behandelen. Dit schrijft het klachteninstituut in een toelichting bij de facturen die financiële dienstverleners in de komende weken gaan ontvangen. In een reactie vraagt Adfiz het Kifid opnieuw om deze klachten sneller te behandelen.
In 2019 wist het klachteninstituut de gemiddelde behandeltijd van reguliere klachten al terug te brengen naar minder dan negen maanden. “Hoewel wij het een zeer positieve ontwikkeling vinden dat achterstanden worden weggewerkt en de gemiddelde behandeltijd is teruggebracht, blijven wij erop aandringen om deze nog verder terug te dringen”, aldus Adfiz.
Hoger aandeel klachten
Ondanks een lagere kostenbegroting is de factuur voor de jaarbijdrage 2020 gelijk aan die van 2019. Dit heeft volgens Adfiz te maken met het hogere aandeel klachten tegen deze groep ‘overige financiële dienstverleners’, waaronder financieel adviseurs vallen.
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.