
Dit jaar krijgen 30.000 klanten met letsel bij Achmea Personenschade standaard een persoonlijke online omgeving: Mijn situatie.
Daarin vinden zij alle communicatie terug op één plek. Ook kunnen zij berichten delen en documenten uploaden. Zo kunnen klanten volgens de verzekeraar beter regie nemen en met meer vertrouwen hun letselschade regelen.
Regie kwijt
“Een ongeval vindt onverwacht plaats en mensen met letsel komen dan vaak in een situatie waarin ze niet eerder zaten. Met onzekerheid over hun gezondheid en financiën. Mensen zijn de regie kwijt. In deze situatie willen ze graag regie houden over daar waar het wél kan. Zodat ze zich optimaal kunnen focussen op hun herstel”, zegt Achmea. “De persoonlijke online omgeving is nu standaard onderdeel van onze dienstverlening. Om meer regie te geven aan klanten met letsel: eigen klanten, de tegenpartij, hun wettelijke vertegenwoordigers. Met of zonder belangenbehartiger. Ook klanten met een belangenbehartiger hebben zo beter inzicht in onze hulp en vergoedingen en communicatie.”
Makkelijker maken
“We investeren verder in het makkelijker maken voor onze klanten. De volgende stap is dat de klant in zijn persoonlijke omgeving ziet waar hij zich bevindt in het letselschadeproces en wat de te nemen acties zijn. Verder bieden we de klant informatie op maat die op dat moment relevant is en vergemakkelijken we het declareren van kosten.”
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.