Achmea introduceert schadeafhandeling op afstand

0

Achmea gaat het aantal fysieke afspraken aan huis voor het afhandelen van schademeldingen de komende tijd halveren. Namens de verzekeraar bezoeken schadeherstelbedrijven jaarlijks tienduizenden huizen en bedrijven met schade. Dat doen ze in de regel tweemaal: eenmaal om de schade op te nemen en eenmaal om die te herstellen. Het opnemen van de schade gaat voortaan – daar waar het kan – digitaal.

Erik Welling van Achmea: “Dit komt de snelheid van het traject ten goede en zorgt bovendien voor minder CO2-uitstoot. Klanten reageerden eerder dit jaar positief op een proef. Achmea heeft de nieuwe werkwijze getest met bouwbedrijf Kleijngeld uit Waalwijk. Dat gebeurde nog voor de uitbraak van het coronavirus.”

Digitaal

Welling legt uit hoe de digitale afhandeling in het vervolg gaat: “Het bouwbedrijf stuurt na ontvangst van een schademelding een beveiligde link naar onze klant. Die hoeft vervolgens alleen op de link te klikken en aanwezig te zijn op de plek van de schade. Het openen van de link kan via iedere smartphone of tablet. Als dat is gebeurd, kijken de verzekerde en de medewerker van het bouwbedrijf naar de schade. Zonder dat ze elkaar zien. De verzekerde hoeft na afloop van het gesprek niets meer te doen. En wij beschikken over een compleet dossier.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.